Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou snehu, paličiek a farbiva. TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK: 9.ročník ZŠ (2.ročník GYM) DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: Zima POMÔCKY: sneh, potravinárske farbivo (rôzne farby), drievka, kartičky s názvami organických zlúčenín POPIS: Každá skupina žiakov dostane sadu kartičiek s názvami rôznych organických zlúčenín (počet si zvolí učiteľ podľa vedomostnej úrovne žiakov a podľa časových možností). Zo snehu žiaci vyformujú gule, ktoré budú reprezentovať atómy. Snehové gule pospájajú drievkami (väzby) a tým vytvoria štruktúrny vzorec danej organickej zlúčeniny. Jednotlivé atómy prvkov farebne rozlíšia – posypú ich potravinárskym farbivom. Variant so staršími alebo šikovnejšími žiakmi: Snehové gule, ktoré budú predstavovať atómy jednotlivých prvkov, môžu byť aj veľkostne odlíšené, vzhľadom na skutočnú veľkosť atómov. Autorka: Patrícia Kaclíková Pracovný list v PDF na stiahnutie: CHEM Štruktúrne vzorce zo snehuThe post Metodika: CHEM 9. ročník ZŠ Štruktúrne vzorce zo snehu appeared first on Hurá von.
Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou kvetov a iných prírodných materialov TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK:
Zopakujme si chemické prvky a ich značky TÉMA: chemické značky a periodická tabuľka CIEĽ: Naučiť sa orientovať v periodickej tabuľke chemických prvkov. VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: periodická tabuľka prvkov p
Pomocou prírodných materiálov vytvoríme elektrónovú konfiguráciu prvkov a ich zlúčenín. TÉMA: chemická väzba a elektrónová konfigurácia prvkov CIEĽ:Umiestniť elektróny do orbitálov pomocou rámčekového diagramu. Znázorniť vznik chemickej väzby v molekulách
Pomocou prírodných materiálov vytvoríme modely atómov a zoznámime sa s Bohrovým modelom atómu. TÉMA: Bohrov model atómu CIEĽ: Rozlíšiť jednotlivé elementárne častice a ich usporiadanie v atóme. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celo
Uvedomíme si chemické procesy v bežnom živote a všímajme si ich v každodenných situáciach TÉMA: chemické a biologické procesy, organická chémia CIEĽ: Zopakovať si chemické a biologické procesy bežné v kuchyni. VEK: 1. a 2. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45