Pomocou prírodných materiálov vytvoríme modely atómov a zoznámime sa s Bohrovým modelom atómu. TÉMA: Bohrov model atómu CIEĽ: Rozlíšiť jednotlivé elementárne častice a ich usporiadanie v atóme. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: prírodné materiály v okolí školy, periodická tabuľka prvkov POPIS: Žiakov rozdelíme do dvojíc. Každej dvojici priradíme jeden chemický prvok. Žiaci pomocou tabuľky určia, aké protónové číslo má ich prvok a odvodia počet elektrónov a neutrónov. Následne si žiaci nazbierajú prírodniny a zostavia model atómu. Na záver sa dvojice žiakov pri svojich výtvoroch vymenia a na základe počtu jednotlivých častíc určia, ktorý prvok je pred nimi znázornený. VARIÁCIE: Prírodniny môžeme nahradiť samotnými žiakmi, ktorí svojím postavením vytvoria rôzne modely atómov. Elektróny (žiakov) v atómoch môžeme pridávať alebo odoberať, vzniknuté častice žiaci pomenujú. Autorka: Patrícia Kaclíková, Gymnázium Trebišovská, Košice Pracovný list v PDF na stiahnutie: CHEM Atómy pod lupouThe post Metodika: CHEM 8. roč. ZŠ Atómy pod lupou appeared first on Hurá von.
Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou snehu, paličiek a farbiva. TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK: 9.ročník
Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou kvetov a iných prírodných materialov TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK:
Zopakujme si chemické prvky a ich značky TÉMA: chemické značky a periodická tabuľka CIEĽ: Naučiť sa orientovať v periodickej tabuľke chemických prvkov. VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: periodická tabuľka prvkov p
Pomocou prírodných materiálov vytvoríme elektrónovú konfiguráciu prvkov a ich zlúčenín. TÉMA: chemická väzba a elektrónová konfigurácia prvkov CIEĽ:Umiestniť elektróny do orbitálov pomocou rámčekového diagramu. Znázorniť vznik chemickej väzby v molekulách
Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri. VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O