Vyskúšajme si vytvoriť model vodného toku a zistiť aký vplyv na neho majú prekážky, vegetácia alebo sklon. TÉMA: transport, rozrušovanie, erózia CIEĽ:Uvedomiť si funkciu vegetácie pri zadržiavaní vody v krajine. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar, leto, jeseň POMÔCKY: mierny svah, krhla s vodou POPIS: Nájdeme mierny svah a určíme na ňom dve malé plochy:A. zarastenú (pokrytú trávou), B. bez prítomnosti rastlín. So žiakmi vedieme rozhovor o tom, ako funguje transport vody v prírode, v lesoch. Následne ich vyzveme, aby vyslovili hypotézy o vodozádržných schopnostiach rozličných prostredí. Hypotézy žiakov overíme jednoduchým pokusom: na rozmanité povrchy (betón, holý svah, trávnatý svah…) lejeme vodu z krhly. Žiaci pozorujú, ako sa voda správa. Na záver so žiakmi diskutujeme o dôležitosti výsadby zelene a o tom, aké následky môže mať napr. pri návalových dažďoch jej neprítomnosť. Autorka: Katarína Pitaková, ZŠ Komenského, Námestovo Pracovný list v PDF na stiahnutie: GEO Činnosť vody The post Metodika: GEO 5. roč. ZŠ Činnosť vody appeared first on Hurá von.
Zistime rozdiel medzi transpiračnou a gutačnou vodou. TÉMA: transpiračná a gutačná voda CIEĽ: Navrhnúť spôsob, akým možno dokázať rozdiel medzi transpiračnou a gutačnou vodou. VEK: 2. ročník SŠ, 4. ročník SŠ (maturanti z biológie) DOBA TRVANIA: 25 minút R
Ako vyzerám na papieri? alebo zážitkové meranie na školskom dvore? TÉMA: zmenšenie v pomere CIEĽ: VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: papier, ceruzka, pravítko, meracie pásmo POPIS: Žiakov rozdelíme do 3-členný
Overte si princíp fungovania padáku v prírode. TÉMA: odporová sila CIEĽ: Vytvoriť padák z prírodného materiálu. VEK: 7.-8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar, leto, jeseň POMÔCKY: písmená, z ktorých vyskladáme meno Štefan Banič, prírod
Objavujme, ktoré predmety sú hustejšie ako voda TÉMA: správanie telies v kvapalinách CIEĽ: Uvedomiť si, ako sa správajú telesá v kvapalinách. Zadefinovať pojmy plávať, vznášať sa, potopiť sa. VEK: 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celor
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot