Metodika: VV 2. − 5. ročník ZŠ, Sprejovanie v prírode

Oboznámime sa s pravekými metódami maľovania a vyskúšame si to aj vlastnoručne TÉMA: miešanie farieb a určovanie tvarov CIEĽ: Zistiť, ako zo základných farieb vytvoriť sekundárne. Naučiť sa vnímať rôznorodosť tvarov v prírode. Spoznať, ako sa vytvárali farby a jaskynné maľby v minulosti. VEK: 2. − 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: obrázky pravekého umenia z jaskýň, fľaštičky s rozprašovačom, potravinárske farby − modrá, žltá, červená (možno kúpiť v sieti bežných drogerií), podklad na sprejovanie (papier alebo sneh), rôzne prírodné materiály (listy, kamene, paličky, šišky, kvety), lievik, voda POPIS: So žiakmi sa rozprávame o histórii farieb a o technike maľovania v praveku (drvenie krveľa na prach a jeho miešanie s vodou).   Pripravíme si farbu (môžeme ju pripraviť so žiakmi vopred): potravinárske farbivo zmiešame s vodou a cez lievik vlejeme do fľaštičky s rozprašovačom.   Žiaci nazbierajú prírodný materiál (paličky, listy, kvety), ktorý budú používať pri tvorení svojich sprejových obrazov.   Prírodniny rozložia na papier (na sneh) a posprejujú jednou zo základných farieb.   Použitím rôznych kombinácií základných farieb vznikajú odvodene farby. AUTORKA:  Zuzana Kučerová, SZŠ Felix, Liptovský Mikuláš Pracovný list v PDF na stiahnutie: VV sprejovanie v prírodeThe post Metodika: VV 2. − 5. ročník ZŠ, Sprejovanie v prírode appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ Ako zapáliť oheň bez zápaliek ?

Demonštrujeme silu slnka a s jeho pomocou založíme oheň. TÉMA: šošovky a ich využitie CIEĽ: Naučiť sa založiť v prírode oheň pomocou šošoviek. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený

prejsť na článok

Metodika: FYZ 7.- 8. roč. ZŠ Padák

Overte si princíp fungovania padáku v prírode. TÉMA: odporová sila CIEĽ: Vytvoriť padák z prírodného materiálu.  VEK: 7.-8. ročník ZŠ  DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar, leto, jeseň POMÔCKY: písmená, z ktorých vyskladáme meno Štefan Banič, prírod

prejsť na článok

Metodika: MAT 5. ročník ZŠ − 1. ročník SŠ Pomerajme sa

Objavujme zlatý rez ukrytý v prírode okolo nás. TÉMA: pomer, kvadratická rovnica, zlatý rez CIEĽ: Precvičiť meranie dĺžok a prevod jednotiek, zopakovať percentá. VEK: 5. ročník ZŠ − 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: mer

prejsť na článok

Metodika: ANJ 6. – 7. ročník ZŠ Svet okolo nás

Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot

prejsť na článok