Marketingový svet je plný stratégií, ktoré sľubujú úžasné výsledky, no často zhasnú rýchlejšie ako vlanajšie trendy. Existuje však marketingová stratégia, ktorá sa osvedčila pre malé firmy takmer vo všetkých odvetviach: marketingová metóda zotrvačníka. Na rozdiel od krátkodobých marketingových taktík, ktoré sa menia na základe najnovších algoritmov a trendov, marketingový prístup zotrvačníka vám umožňuje vybudovať silnú marketingovú základňu, ktorá vám prinesie výsledky na ďalšie roky. V BPCompany nechceme nič iné, len aby vaša firma uspela. Výsledkom je, že v 2. časti blogu rozoberáme marketingovú metódu zotrvačníka a to, čo z nej robí najlepšiu marketingovú stratégiu pre malé firmy v roku 2024. Marketingovú metódu zotrvačníka možno rozdeliť do štyroch fáz – pričom každá fáza vychádza z poslednej a generuje väčšie výsledky: Pochopte svoje publikum a vytvorte jasné posolstvo špeciálne pre neho Budovanie pevných základov so strategicky vybudovanou webovou stránkou optimalizovanou pre SEO Vytváranie obsahu a predajného lievika, ktoré dobre poslúžia vášmu ideálnemu klientovi Propagácia vašich produktov, služieb a obsahu Prvé dve fázy sme popísali v článku Najlepšia marketingová stratégia pre malé firmy v roku 2024 1. časť. Dnes si vysvetlíme 3. a 4. fázu marketingovej metódy zotrvačníka. Vytvorte obsah a predajný lievik, ktorý dobre poslúži vášmu ideálnemu klientovi. Keď máte strategicky vybudovanú webstránku, môžete prejsť k rozvoju obsahovej marketingovej stratégie a predajného lievika, ktorý bude dobre slúžiť vašim ideálnym klientom. To povzbudí vaše publikum, aby pokračovalo v interakcii s vašou malou firmou. Vytvorte obsahovú marketingovú stratégiu a predajný lievik Pri vytváraní obsahovej marketingovej stratégie alebo predajného lievika je dôležité zvážiť cestu kupujúceho. Ide o proces, ktorým prechádzajú potenciálni zákazníci, keď sa rozhodujú o kúpe produktu alebo služby. Zahŕňa tri etapy: Informovanosť: Niekto má problém, ale musí si byť toho vedomý. Úvaha: Niekto skúma spôsoby, ako vyriešiť svoj problém. Rozhodnutie: Niekto je pripravený urobiť rozhodnutie. Keď budete mať na pamäti cestu zákazníka, budete môcť vytvárať obsah, ktorý zaujme väčšiu časť vášho publika a povedie k vyššiemu predaju. Získanie vašich potenciálnych zákazníkov na cestu vášho kupujúceho začína obsahom – stratégiou, v ktorej vytvárate a zdieľate hodnotný a relevantný obsah, ako sú blogové príspevky, videá, podcasty a príspevky na sociálnych sieťach, aby ste prilákali potenciálnych zákazníkov. Predajný lievik, čo je rámec marketingu obsahu, potom premieňa potenciálnych zákazníkov na platiacich tým, že im slúži, buduje dôveru a prezentuje váš produkt alebo službu ako riešenie ich problémov. Na dokončenie tejto fázy marketingovej stratégie zotrvačníka musíte vyvinúť päť marketingových prvkov: Povedomie cez obsah Vstupná stránka nákupnej úvahy (nazývaná aj stránka prihlásenia) Ponuka generujúca dopyty Automatická E-mailová kampaň Pristávajúca stránka kde sa zákazník rozhodne Propagujte svoje produkty, služby a obsah. Posledným krokom marketingovej metódy zotrvačníka je propagácia. V tejto fáze budete propagovať všetky časti, ktoré ste vytvorili v troch predchádzajúcich fázach. Keď hovoríme o propagácii, máme na mysli viac ako zdieľanie vášho obsahu na sociálnych sieťach. Áno, organické príspevky na sociálnych sieťach sú skvelým spôsobom, ako osloviť svoje publikum, ale kvôli neustále sa meniacim algoritmom tieto príspevky už pre vašu malú firmu nestačia. S ohľadom na túto skutočnosť musíte rozšíriť svoje propagačné postupy o organické príspevky na sociálne médiá, aby ste mohli efektívne osloviť a spojiť sa so svojím publikom. Niektoré z najlepších foriem tejto propagácie zahŕňajú: Reklamy na sociálnych sieťach Google reklamy Edukačné e-mailové kampane Cielené e-mailové kampane Reklamy na sociálnych sieťach Napriek zníženému dosahu organických sociálnych médií zostáva reklama na sociálnych sieťach vysoko efektívnym a potenciálne nákladovo efektívnym prostriedkom na oslovenie vašej cieľovej skupiny. Každá platforma sociálnych médií má svoj jedinečný prístup k reklame, pričom hlavné platformy ako Facebook a Instagram často prinášajú nové možnosti. S ohľadom na túto skutočnosť je dôležité porozumieť zložitosti reklamy na sociálnych sieťach, konkrétne na platformách, ktoré navštevujú vaši ideálni klienti. Kľúčom je zamerať svoje úsilie a zdroje na kanály, kde je vaše cieľové publikum najaktívnejšie, či už prostredníctvom organických alebo platených sociálnych médií. Google Ads Keď ľudia hľadajú produkt alebo službu, väčšina sa obráti na Google. Teraz, zatiaľ čo uprednostňujete organické hodnotenie (čo znamená, kde sa vaša webstránka a obsah umiestňujú na stránkach Google ako bezplatné záznamy), odporúčame vám používať reklamy Google ako malá firma, pretože môžete zaistiť, že vaše webové stránky a obsah budú medzi prvými uvedenými vo vyhľadávaní Google. Udržiavacie E-maily Zatiaľ čo sociálne médiá a reklamy Google sú vysoko efektívne formy propagácie, e-mailový marketing má tendenciu mať jednu z najvyšších ROI, pokiaľ ide o marketingové taktiky s „odhadovanou návratnosťou 2,70 € za každé vynaložené 1 EUR“. S ohľadom na túto skutočnosť sú e-maily so starostlivosťou alebo e-maily, ktoré sa posielajú potenciálnym zákazníkom na základe ich záujmov, skvelým spôsobom, ako naďalej propagovať svoju firmu a spojiť sa so svojím publikom. Tieto e-maily môžu obsahovať rôzne veci, ako sú oznámenia o produktoch, tipy, inšpirácie, aktualizácie a ďalšie. Odporúčame vám posielať aspoň dva výživné e-maily mesačne, aby vaša firma zostala v popredí pozornosti a bola v spojení s vaším publikom. Cielené e-mailové kampane Pravidelné posielanie e-mailov celému zoznamu e-mailov s e-mailami na podporu je skvelé, ale pravdepodobne dosiahnete ešte väčší úspech prostredníctvom cielených e-mailových kampaní – e-mailových kampaní pre konkrétne podsekcie vášho publika, ktoré už prejavili záujem o konkrétne produkty, služby alebo typy obsahu. Tieto cielené e-maily vám umožňujú lepšie slúžiť vášmu publiku a riešiť jeho špecifické problémy – čo v konečnom dôsledku zvýši pravdepodobnosť, že s vami budú obchodovať. Či už hľadáte najlepšiu marketingovú stratégiu pre malé firmy v roku 2024 alebo osvedčenú marketingovú stratégiu, ktorá vám prinesie dlhodobé výsledky, odpoveďou je marketingová stratégia zotrvačníka. Ide o plnohodnotný systém, ktorý bude prinášať výsledky aj v nasledujúcich rokoch. Preto vás a váš tím chceme v roku 2024 povzbudiť, aby ste implementovali túto metódu, aby ste mohli mať marketingovú stratégiu, ktorá bude fungovať rovnako tvrdo ako vy – v tomto roku aj po ňom! The post Najlepšia marketingová stratégia pre malé firmy 2.časť appeared first on BPCompany.
Budujte svoju značku ako najcennejšie marketingové aktívum firmy ? Predstavte si rovnaký telefón predávaný v dvoch rôznych e-shopoch. Prvý je jeden z najznámejších e-shopov na Slovensku, Alza. Druhý je pomerne neznámy e-shop s telefónmi. Aj v prípade ni
prejsť na článokPoznáte to, keď prídete do predajne a predavačka vás okamžite „vraždí“ pohľadom. Sleduje vás, ako keby ste prišli kradnúť. A keď potrebujete poradiť, dá vám najavo, akú veľkú službu vám robí. Nie je to pravidlo, no neochotný personál sa nájde takmer všade
prejsť na článokNajlepšia marketingová stratégia pre malé firmy v roku 2024 Priznajme si to; marketingový svet je plný stratégií, ktoré sľubujú úžasné výsledky, no často zhasnú rýchlejšie ako trendy vlaňajška. Našťastie existuje marketingová stratégia, ktorá sa osvedčil
prejsť na článokHľadáte spôsob ako dostať na popredné miesta v Google podstránky s potenciálom na konverziu (tzv. money pages), ktoré sú zároveň zamerané na vysoko konkurenčné kľúčové slová? Možno práve middleman SEO stratégia je kľúčom k úspechu. Middleman je v doslovno
prejsť na článokV tomto roku (2018) sme v agentúre ContentPress spustili výrobu reklamného textilu a ponúkli tak našu službu: firmám, ktoré hľadajú reklamné alebo darčekové predmety pre svojich klientov a obchodných partnerov, malým a stredným prevádzkam, ako sú kaviarne
prejsť na článok