Pri budovaní dobrých vzťahov s verejnosťou sú využívané viaceré nástroje. Aj tu sa rozlišujú nástroje, ktoré firma využíva v internej komunikácii a tie, ktoré využíva pri externej komunikácii. K najpoužívanejším nástrojom patria najmä rôzne mítingy, PR články, tlačové správy, ale aj spoločenské akcie, či firemné časopisy. Základné formy a nástroje PR Ako sme už spomínali, nástroje public relations sú volené podľa toho, koho majú osloviť. A v závislosti od toho, či sa jedná o internú alebo externú komunikáciu. Spomenieme si teda základné a najpoužívanejšie formy a nástroje public relations. PR v médiách. Spolupráca s médiami je pri budovaní dobrých vzťahov s verejnosťou nevyhnutná. Firma využíva najmä formu tlačových správ, PR články a natívne články, rôzne videá, rozhovory alebo tlačové konferencie. Vzťahy so zamestnancami. Možností, ako osloviť zamestnancov a vybudovať si s nimi dobré vzťahy, je viacero. Bežné je napríklad organizovanie eventov firemných večierkov, športových dní alebo dní otvorených dverí pre rodiny zamestnancov. Využívajú sa tiež rôzne firemné benefity. Samozrejme, k osloveniu zamestnancov a budovaniu dôvery slúžia aj porady, firemné noviny alebo časopisy, maily, sociálne siete, ale aj každodenná komunikácia vedenia so zamestnancami. Firemná identita. Je dôležitou súčasťou public relations. Sú to takzvané poznávacie znamenia firmy, ako je napríklad firemná farba, logo alebo typografia. Spoločenská zodpovednosť firmy. V súčasnosti hádam každá väčšia firma podporuje rôzne projekty v sociálnej, ekonomickej alebo environmentálnej oblasti. Ide o rôzne filantropické aktivity, fungovanie firmy v súlade s ochranou životného prostredia, či sponzorstvo a podpora rôznych projektov pre komunity. Spoločenská zodpovednosť firiem je v súčasnej dobe priam povinnosťou. Krízová komunikácia. Podstatou krízovej komunikácie je zvládnuť negatívnu situáciu, respektíve krízu ešte predtým, ako naplno vypukne. To znamená, že akákoľvek kríza vo firme by mala byť odkomunikovaná tak, aby nemala dopad na dobré meno spoločnosti. Lobbing. Väčšie firmy lobujú najmä v oblasti tvorby zákonov, ktoré majú vplyv na ich podnikateľskú činnosť. Eventy. Sú to verejné akcie, ktoré firma organizuje pre svojich zákazníkov, obchodných partnerov, investorov alebo zamestnancov a ich rodiny. Najčastejšie sú to rôzne večierky, kultúrne akcie alebo športové akcie. Samozrejme, na budovanie vzťahov s verejnosťou firmy využívajú aj internet. Nepodceňujú silu sociálnych sietí a využívajú ich na aktívnu obojstrannú komunikáciu s verejnosťou. Populárne sú najmä video kanály alebo blogy firiem. The post Nástroje public relations appeared first on public-relations.sk.
PR public relations, prekladáme z angličtiny ako vzťahy s verejnosťou. Mnohí si PR zamieňajú s reklamou. V úvode teda treba podotknúť, že PR nie je reklama. Ide o rôzne techniky a nástroje, ktorými firma dlhodobo buduje a udržiava dobré vzťahy s verejnos
Čo je public relations? Public relations (PR) je odbor, ktorý sa venuje budovaniu imidžu a zlepšovaniu verejného vnímania v prospech konkrétnej osoby alebo konkrétneho subjektu. Public relations zároveň budujú vzťahy osôb a firiem s vonkajším svetom.
prejsť na článokV KOMUNIKE počujeme znieť svadobné zvony! A nielen preto, že naša kolegynka Deniska má pred svadbou Máme totiž nového rozprávkového klienta, ktorý organizuje svadby priamo v nádhernom a romantickom Toskánsku! Vítame u nás MM WEDDINGS – Svadba v Toskánsku
prejsť na článokJe samozrejmé, že ak chce byť firma úspešná, musí mať s verejnosťou vybudované dobré vzťahy. Či už sa jedná o klientov, zamestnancov, štátne organizácie alebo investorov. Práve na tento účel slúži nástroj marketingovej komunikácie – public relations, teda
Súčasťou spolupráce je produktová komunikácia a PR podpora spotrebiteľských projektov. Podravka International, s.r.o. pôsobí na slovenskom trhu od roku 1993, avšak prvé produkty tejto chorvátskej značky poznali Slováci už v osemdesiatych rokoch. Spoločnos
prejsť na článok