Nenávistné prejavy na sociálnych sieťach 2023

Na ktorých platformách nahlasujeme? V roku 2023 sme počas monitoringu sociálnych sietí identifikovali a nahlásili celkovo 889 prípadov nenávistných prejavov. Ide o nenávistné prejavy, ktoré sú podľa slovenských zákonov nelegálne. Zameriavali sme sa na platformy Facebook,Instagram, YouTube, TikTok a X (Twitter). Väčšina podnetov (až takmer 77 %) bolo nahlásených na Facebooku. V rámci našich monitorovacích činností vykonávame dôkladnú analýzu niekoľkých kľúčových aspektov: reakcie sociálnych sietí na podnety, časový rámec, v ktorom reagujú, miera odstraňovania nahláseného obsahu, klasifikácia nenávistných prejavov, ktoré identifikujeme a nahlasujeme. Koľko nenávistných prejavov je po nahlásení odstránených? Miera odstraňovania obsahu na všetkých sledovaných platformách sociálnych médií bola dramaticky nízka. Facebook, TikTok a X (Twitter) odstránili len približne 10% nahlásených prípadov nenávistných prejavov. Miera odstraňovania na Instagrame bola ešte nižšia menej ako 2% nahláseného obsahu bolo odstráneného, zatiaľ čo YouTube neodstránil žiadny z nahlásených komentárov. Naša analýza neodhalila žiadne zjavné vzorce, pokiaľ ide o typy nenávistných prejavov, ktoré sa častejšie odstraňujú. Podľa výsledkov sa ukázalo, že proces odstraňovania je do značnej miery náhodný, pričom niektoré prípady závažných vyhrážok násilím a smrťou zostali nevyriešené. Ako dlho trvá sociálnym sieťam, kým zareagujú na nenávistné prejavy? Časový rámec, v ktorom platformy sociálnych médií reagujú na nahlásenie nenávistných prejavov, je rozhodujúcim faktorom v boji proti nenávisti na internete. Čím dlhšie zostáva nenávistný komentár viditeľný na internete, tým má väčší potenciál spôsobiť škodu. Preto pozorne monitorujeme, či platformy sociálnych médií zaznamenávajú a reagujú na nahlásenia v rámci 24-hodinovej lehoty. Z našich zistení vyplýva, že TikTok a X (Twitter) dokázali v tomto časovom rámci reagovať len približne v 10% prípadov. Facebook reaguje do 24 hodín ešte o niečo zriedkavejšie, a to v 8%, a zvyčajne poskytne odpoveď do 48 hodín. Instagram výrazne zaostával s mierou reakcie nižšou ako 2%. Značná časť nahlásených prípadov zostala nevyriešená, bez reakcie sociálnych platforiem. Facebook nereagoval na štvrtinu prípadov, zatiaľ čo miera nereagovania na Twitteri bola o niečo vyššia (28 %). Instagram nereagoval vo výrazne vyššej miere, pričom až 55 % prípadov zostalo bez odpovede. YouTube sa vyznačoval tým, že v priebehu roka 2023 nereagoval na žiadne nahlásenia. TikTok sa vyznamenal tým, že reagoval na všetky predložené nahlásenia. Voči komu sú nenávistné prejavy namierené? Viac ako polovica nenávistných prejavov, ktoré sme objavili a nahlásili, bola zameraná proti ľuďom z LGBTQ komunity (až 51%). Druhou najväčšou kategóriou je nenávisť voči utečencom s približne 17%, zatiaľ čo nenávisť voči Rómom a antisemitizmus sú nahlásené v približne 11% a 10%. Medzi ďalšie významné kategórie patrí rasizmus so 4% a xenofóbia s 1%. Najmenej nahlásenými kategóriami sú nenávisť voči moslimom, popieranie a prekrúcanie holokaustu a nenávisť na základe pôvodu a pohlavia, pričom každá z nich tvorí menej ako 1% z celkového počtu hlásení. PROJEKTY Monitorovacia činnosť bola podporená aj v rámci dvoch medzinárodných projektov; kľúčovú úlohu zohral projekt SafeNet a VII. monitorovacie cvičenie Medzinárodnej siete proti kybernetickej nenávisti (INACH). Projekt SafeNet sa zameriava na nahlasovanie nelegálnych nenávistných prejavov na ň internete a jeho cieľom je analyzovať, ako platformy sociálnych médií reagujú na takéto nahlásenia. Cieľom tohto projektu je počas 20-mesačného monitorovacieho obdobia s pomocou 21 zapojených krajín Európskej únie nahlásiť až 20 000 prípadov nelegálnych nenávistných prejavov. VII. monitorovacie cvičenie pod záštitou siete INACH dopĺňa toto úsilie ďalším analyzovaním šírenia a reakcie na nenávistné prejavy online, čím sa posilňujú všeobecné ciele tejto iniciatívy. INACH, ktorý koordinuje obe monitorovania, aktívne spolupracuje so zástupcami sociálnych médií prostredníctvom pravidelných stretnutí. Cieľom týchto stretnutí je prezentovať údaje z monitorovania, zdieľať si skúsenosti s problémami pri nahlasovaní a spoločne hľadať účinné riešenia na boj proti nenávistným prejavom online.The post Nenávistné prejavy na sociálnych sieťach 2023 first appeared on Digitálna Inteligencia - digiQ.

prejsť na článok

Budovanie značky zamestnávateľa a zvýšenie povedomia na sociálnych sieťach

Sociálne siete sú účinným nástrojom na budovanie značky zamestnávateľa a zvýšenie povedomia, pretože umožňujú podnikom priblížiť sa potenciálnym zamestnancom, zdieľať príbehy, hodnoty a poskytnúť pohľad dovnútra firmy. V tomto článku sa pozrieme na dôleži

prejsť na článok

Ako pravidelné zdieľanie príspevkov na sociálnych sieťach ovplyvňuje SEO vašej webovej stránky

V dnešnej digitálnej ére sú sociálne siete nástrojmi, ktoré majú významný dopad na online viditeľnosť a SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) webových stránok. Príspevok Ako pravidelné zdieľanie príspevkov na sociálnych sieťach ovplyvňuje SEO vašej webovej

prejsť na článok

Trendy v oblasti získavania zamestnancov v roku 2023

Ak pri získavaní zamestnancov do vašej firmy nepoužívate sociálne siete, mali by ste spozornieť. Doba rýchlo napreduje a každý 10ty zamestnanec prichádza do firmy na základe marketingu na sociálnych sieťach. Tento jav súvisí najmä s tým, že generácia Z (ď

prejsť na článok

Aký má vplyv influencer na digitálny marketing?

Žijeme v rýchlom svete a tradičné spôsoby propagácie sa začínajú nahrádzať modernými reklamnými postupmi. Jednou z účinných metód propagácie je influencer marketing. Propagácia produktov cez obľúbenú osobnosť sociálnych sietí je hitom súčasnosti. Nechali

prejsť na článok

Dvakrát merať a raz zdieľať

Nepravdivé správy na sociálnych sieťach zásadne vplývajú na názory a počínanie verejnosti. Napríklad v prípade amerických volieb. Najlepšou obranou pred nimi je kritické myslenie. Poďme sa pozrieť, na čo sa []

prejsť na článok