Nové Meta Advantage+ nákupné kampane: Ako fungujú a ako ich využiť?

Umelá inteligencia, strojové učenie a automatizácia sú v poslednej dobe skloňované takmer v každom odvetví. Spoločnosti ponúkajúce inzerciu reklám predstavujú rôzne nástroje, ktoré umelú inteligenciu využívajú. V tomto článku si predstavíme jeden z týchto nástrojov – nákupné kampane Advantage+ od firmy Meta. Nákupné kampane Advantage+ sú súčasťou produktov Advantage+ spoločnosti Meta a využívajú strojové učenie a automatizáciu na zefektívnenie a optimalizáciu zobrazovania reklám. Vďaka tomu môžu firmy jednoduchšie osloviť viac používateľov sociálnych sietí Facebook a Instagram, ktorí si pravdepodobne zakúpia ich produkty. Advantage+ kampane sú navrhnuté ako najefektívnejšie riešenie pre inzerentov zameraných na výkonnosť a s cieľom zvýšiť predaj online. V súčasnosti sú dostupné iba pre majiteľov e-shopov pre účty, ktoré majú nastavený event Purchase. V porovnaní s manuálnym nastavením reklám si vyžadujú nákupné kampane Advantage+ menej vstupov pri vytváraní kampane, zjednodušujú možnosti publika a zefektívňujú proces správy kreatív. Systém generuje množstvo variácií reklám, hodnotí, ako dobre rezonujú s publikom, a potom doručuje publiku varianty, ktoré fungujú najlepšie. Postup pri tvorbe nákupnej kampane Advantage+ Nasadenie kampaní v Advantage+ je pomerne jednoduché, čo je veľkou výhodou pre majiteľov malých firiem, ktorí si chcú reklamy spravovať sami. Pri vytváraní novej kampane musíte zvoliť cieľ kampane – predaj (Sales). Výber cielu kampane pri tvorbe nákupnej kampane Advantage+. Ďalej si vyberiete možnosť Advantage+ shopping campaign. Zvolenie tejto možnosti vás dostane už do nastavení kampane. Tu vieme pár vecí prispôsobiť, avšak, veľa z nich sa nastaví automaticky. Ako vytvoriť kampaň Advantage+. Už sa nachádzate v nastavení kampane. Zvolíte si názov kampane, pri konverziách vyberiete, kam chcete, aby Facebook posielal zákazníkov a nastavíte Pixel pre sledovanie konverzií. Ako ďalšie zvolíte lokáciu vašej kampane (napríklad krajinu) a následne kliknete na Go to account settings. Prekliknutie do nastavení pre pridanie publík. Tu potom pridáte existujúce publiká do vašej Advantage+ kampane, ktoré už máte vytvorené a máte z nich dáta. Napríklad existujúci zákazníci, návštevníci webu alebo ľudia, čo interagovali s vašimi príspevkami na Facebooku či Instagrame. Pridávanie publík do kampane Advantage+. Ako posledné nastavujete budget, prípadne dátum začiatku a konca kampane, čo už poznáte z ostatných typov kampaní. Ak nastavíte celkový budget namiesto denného, viete pridať aj rozvrh reklám, teda, že sa budú zobrazovať len v konkrétnom časovom rozmedzí. Aké sú výhody a nevýhody nákupných kampaní Advantage+ Nákupné kampane Advantage+ obsahujú niekoľko významných výhod aj nevýhod. Vďaka automatizácií sa kampaň jenoduchšie nastavuje ale zároveň z nej nemáme toľko dát ako z klasickej kampane. Výhody kampaní Advantage+ Konsolidácia kampaní je účinným spôsobom, ako odstrániť prekrývanie publika a dosiahnuť jednotnosť naprieč všetkými médiami. Týmto procesom sa zabezpečuje, že reklamy a ich obsah sú presne cielené a prispievajú k synergickému účinku kampane. Vďaka pokročilému strojovému učeniu a AI môžeme dosiahnuť optimalizáciu a vyhodnocovanie až 150 vynaliezavých kombinácií reklám. To umožňuje presnú analýzu dát a identifikáciu najlepších stratégií, čo vedie k efektívnejšiemu využitiu reklamného rozpočtu a dosiahnutiu lepších výsledkov. Zavedenie zjednodušenej správy kampaní značne urýchľuje proces nastavenia. Tým, že tvorba kampane je jednoduchá a intuitívna, môžu hlavne majitelia malých firiem rýchlo a efektívne vytvárať, monitorovať a upravovať kampane, čím ušetria čas a zvýšia svoju produktivitu. Kampaň so zameraním na predaj je kľúčovým faktorom pre zlepšenie výkonnosti a rast klientov. Tieto kampane sú navrhnuté s cieľom osloviť relevantnú cieľovú skupinu a vytvoriť impulz na nákup. Najlepšie výsledky môžu byť dosiahnuté prostredníctvom úprav rozpočtu a odporúčaní AI. Tieto odporúčania sú založené na analýze výkonnostných dát a vďaka nim je možné identifikovať optimálne rozloženie a alokáciu reklamného rozpočtu. Spájajú sa s nimi aj iné faktory, ako napríklad časové obmedzenia, trendy a preferencie cieľového publika, čo prispieva k zvýšeniu efektivity kampaní. Nová AI prináša možnosti vylepšenia založené na výkone kampaní. Takéto vylepšenia sú výsledkom analýzy a interpretácie dát z kampaní a umožňujú dynamické prispôsobenie stratégií a taktík. Vďaka tejto technológii je možné v reálnom čase optimalizovať kampane a zabezpečiť, že reklamy dosahujú najlepšie výsledky vo vzťahu k stanoveným cieľom. Nevýhody kampaní Meta Advantage+ Neexistuje žiadne prispôsobenie ani stratégia ponúk. Viete nastaviť iba rozpočet, publiká a lokáciu. Všetko ostatné robí Facebook automaticky a na základe dát. Definícia publika a kontrola monitorovania sú značne obmedzené Reklamné kampane sú zacielené iba podľa lokality, čo môže byť nevhodné, ak je cieľová skupina zložená z ľudí z rôznych lokalít alebo ak existuje potreba geograficky zameraných kampaní. Tieto kampane nie sú vhodné pre rozsiahlejšie reklamné kampane, ktoré vyžadujú monitorovanie a riadenie tretej strany a zacielenie na konkrétne miesto. Nedostatok takýchto funkcií môže viesť k nedostatočnej optimalizácii kampane a nižšej účinnosti v dosahovaní stanovených cieľov. Aké chyby sprevádzajú nákupné kampane Advantage+. Čomu sa treba vyhnúť pri nastavovaní nákupnej kampane Advantage+ Jednou z hlavných chýb nákupnej kampane Advantage+ je nesprávne nastavenie Pixela na sledovanie konverzie. Pixel by mal byť základným prvkom vašej kampane, pretože pomáha sledovať výkonnosť vašich reklám a určiť, ktoré reklamy prinášajú najviac konverzií. Uistite sa, že ste ho správne nastavili a optimalizovali pre nákupnú akciu. Nemali by ste ignorovať ani limit rozpočtu existujúceho zákazníka. Facebook ho zaviedol, aby pomohol inzerentom kontrolovať, koľko míňajú na existujúcich zákazníkov. Táto funkcia je k dispozícii iba vtedy, ak ste pridali publiká podľa obrázka vyššie. Uistite sa, že používate limit rozpočtu existujúceho zákazníka, aby ste nemíňali zbytočne veľa z vášho rozpočtu už na existujúcich zákazníkov. Môže sa stať, že reklamy, ktoré ste zvolili do tejto kampane nie sú otestované. Pred spustením kampane sa preto uistite, že ste reklamy, ktoré idete použiť, otestovali, aby ste si boli istý tým, že fungujú podľa očakávania. Ak sa týmto chybám vyhnete, vaša nákupná kampaň dosiahne požadované výsledky. Pre koho sú kampane Meta Advantage+ vhodné? Vďaka personalizácii založenej na analýze správania zákazníkov prinášajú nákupné kampane Advantage+ širšie spektrum relevantného obsahu a ponúk, ktoré zodpovedajú individuálnym preferenciám a potrebám každého zákazníka. To výrazne zvyšuje pravdepodobnosť, že zákazníci objavia nové produkty, ktoré by ich inak mohli minúť. Taktiež značne uľahčujú prácu marketérom a majiteľom malých e-shopov, pretože tvorba tejto kampane je veľmi jednoduchá a prináša signifikantné výsledky. Na druhú stranu, neponúka toľko možností nastavení a reportov dát ako v prípade kampaní s manuálnym nastavením. Je to ešte pomerne nový koncept a Meta bude v budúcnosti tento nástroj určite rozširovať a aktualizovať ho. V porovnaní s inými kampaňami má Advantage+ nižšiu cenu za tisíc zobrazení (CTZ), pretože niekoľko inzerentov ju zatiaľ neprijalo. To vedie k vyššiemu konverznému pomeru, lepším nákladom na získanie zákazníka a vyššej návratnosti investícií do reklamy. Teraz už máte prehľad o nákupných kampaniach Advantage+ a o tom, ako vám pomôžu rozvíjať váš biznis. Ak hľadáte spoľahlivých partnerov na správu kampaní, obráťte sa na nás.

prejsť na článok

Trendy v reklame, ktoré fungujú a mali by ste ich poznať

Nové trendy v reklame Trendy v reklame sa vyvíjali pomaly z tlačenej reklamy a televíznych spotov na nové premyslené marketingové stratégie. Tie dnes zahŕňajú QR kódy, co-branding, obsahový marketing, PPC kampane a chat botov. Zatiaľ čo tlač a televízia s

prejsť na článok

Ako vytvoriť skvelý SEO title pre váš web

Titulok webovej stránky (zvaný aj SEO title, meta title, title tag…) je z pohľadu SEO najdôležitejšou pasážou on-page SEO. Spolu s meta popisom (angl. meta description) sa zobrazujú pri každej webovej stránke vo výsledkoch vyhľadávania Google. Titulok web

prejsť na článok

Predvolená voľná zhoda reklamných kampaniach Google Ads

Google Ads nastavuje voľnú zhodu ako predvolenú pre nové kampane vo vyhľadávaní Google Ads oznámil že začína  predvolene používať voľnú zhodu pre nové kampane vo vyhľadávaní, čo môže mať vplyv na výkonnosť reklám ako aj na výdavky, ak nie sú inzerenti dos

prejsť na článok

Predplatné sociálnych sietí bez reklám

Facebook a Instagram už môžete používať aj bez reklám. Túto platenú novinku ponúka Meta všetkým užívateľom nad 18 rokov od 1.11.2023. Tejto téme sme sa venovali v našom prvom videu zo série PPC pondelok. Video si môžete pozrieť TU. Táto služba je za popla

prejsť na článok

Google Performance Max kampane: Ako fungujú a kto ich využije?

Spoločnosť Google pridala v posledných rokoch do svojho portfólia množstvo automatizovaných nástrojov. Jedným z nich sú aj Performance Max kampane, o ktorých si dnes povieme. V článku sa dozviete, aké ovládacie prvky v kampaniach nájdete, aké výhody vám p

prejsť na článok