Prečo novinári potrebujú odborníkov na rôzne sektory

Prečo novinári potrebujú odborníkov na rôzne sektory Je to jeden z problémov, s ktorým denne bojujú nielen slovenskí novinári. Nájsť skutočného odborníka, ktorý vie zaujímavo a trefne komentovať aktuálne dianie v ekonomike či biznise je totiž niekedy nadľudská sila. A tak redaktori oslovujú zväčša tých istých odborníkov vo svojej branži, z čoho sú neraz zúfalí nielen novinári, ale aj čitatelia. Pokiaľ by ste sa radi videli v médiách, máme pre vás niekoľko tipov, ako sa stať vyhľadávaným odborníkom vo svojej branži. Najskôr využite správny čas, kedy sa novinárom predstavíte. Objasníme to na konkrétnom príklade. Ak Slovenskom otriasa potravinový škandál, je viac ako pravdepodobné, že redakcie hľadajú názory ľudí z fachu. Na vopred pripravený a presne zacielený media list pošlite do redakcií svoj názor na aktuálnu udalosť, ktorý – v ideálnom prípade – podložíte faktami. Je skutočne vysoká šanca, že vám niekto z redakcie zavolá a bude sa chcieť s vami porozprávať. Je tu však aj iná cesta: vyznáte sa v štatistikách a dátach? Ponúknite ich médiám. Novinári majú neraz plné ruky práce a sami pozabudnú, či o tom dokonca nevedia, že niekde na webe už visia zaujímavé čísla. Ak chcete vystupovať v úlohe odborníka, pamätajte na to, že tieto dáta musíte vedieť aj okomentovať. Pripravte si odpovede na základné novinárske otázky: kto?, čo?, kedy?, kde?, prečo?, ako? Možno sa pýtate, prečo by tieto tipy mali fungovať? Pokiaľ si pozriete autorské materiály, tak zistíte, že snaha o citovanie odborníkov je naprieč všetkými médiami. Platí, že hoci novinár môže do príspevku použiť citáty zákona, no je to suché a v článku to neraz nefunguje. A navyše, nikto mu nedá do článku o nových normách a predpisoch pre rodinné domy taký pohľad ako človek zo stavebnej firmy. Mimochodom, tento návod výborne funguje ako pri malých firmách, tak aj pri ekonomických obroch. Ako príklad uvedieme banky. Tie majú analytikov, ktorí sa často vyjadrujú v médiách k rôznym ekonomickým témam. A nemusí ísť len o financie- bankoví analytici vedia hovoriť o trhu práce, poľnohospodárstve, automobilkách, aj štátnom rozpočte. Jednoducho, takmer o všetkom. Úžitok z toho majú aj novinári, aj samotná banka. Preto ak ste dostatočne sebavedomá firma a máte vo svojej oblasti podnikania naozaj prehľad, neváhajte ponúknuť svojej PR agentúre možnosť vyjadrovať sa z pozície odborníka. Je dosť možné, že vám to sami navrhnú. Pamätajte, nikto od vás nechce, aby ste zverejňovali svoje know-how. V tomto prípade ide skôr o to, aby ste médiám ponúkli nestranný pohľad niekoho, kto sa v danom odvetví pohybuje a pracuje. Foto: pixabay.com Príspevok Prečo novinári potrebujú odborníkov na rôzne sektory zobrazený najskôr Nextina - PR agentúra .

prejsť na článok

Toto je 7 trikov, ako poslať lepšiu tlačovú správu

Toto je 7 trikov, ako poslať lepšiu tlačovú správu Jednou z najstarších foriem komunikácie s médiami, sú tlačové správy. Účinný spôsob rýchleho predania faktov má však viac zádrhelov, ktoré si ich tvorcovia často neuvedomujú. To, čo novinárov zaujíma, s

prejsť na článok

DOVOLENKA PRE DETI DETSKÝ TÁBOR 2021

Tak ako dospelí aj deti potrebujú svoj priestor na duševnú regeneráciu formou detskej mini-dovolenky. Doprajte im čas radosti bez školských povinností a bez účasti svojich rodičov! Za posledných pár mesiacov zaznamenala aj detská psychika poriadny nápor n

prejsť na článok

Národná cena za dizajn 2024 odhaľuje nominácie za najlepší komunikačný dizajn

Medzinárodná porota, zložená z uznávaných odborníkov v rôznych oblastiach komunikačného dizajnu, sa stretla v Hurbanových kasárňach, aby hodnotila a posudzovala 155 postúpených prác v 2. kole hodnotenia 21. ročníka Národnej ceny za dizajn 2024.

prejsť na článok

Čo je to copywriting a prečo je tak vyhľadávaný?

O copywritingu dnes počujeme z každej strany a mnoho z nás má aký taký obraz o tom, čo sa pod týmto názvom ukrýva. Viete však čo copywriting v skutočnosti znamená a prečo je toľko vyhľadávaný? Slovo copy ako základ tohto pomenovania pochádza z anglického

prejsť na článok

5 hlavných dôvodov, prečo sú natívne reklamné články úspešné

Natívne reklamné články verzus klasické PR články. Aký je v nich rozdiel? Zásadný. Kým PR článok čitateľ spravidla okamžite „odhalí“ a zistí, že ide o reklamu, natívne články sú omnoho „nenápadnejšie“. Sú prirodzené, dobre sa čítajú, zapadajú do konceptu

prejsť na článok