Bugatti predstavilo tretiu novodobú generáciu svojho výsostne jediného modelu. Po modeloch Veyron a Chiron, ich predchodcoch a rôznych špeci edíciách vrátane Bolide-u prichádza Tourbillon, ktorý značku posúva do novej éry. Éry, v ktorej Bugatti už kedysi bolo a teraz sa tam vracia. Bugatti Veyron i Chiron boli vždy primárne o motore a výkone. Fantastické čísla, úchvatné schopnosti, neuveriteľné ceny, no nové Bugatti vedené chorvátom Mattem Rimacom vytláča do popredia to, čo zostávalo doteraz na okraji záujmu. Keď si čítate tlačovú správu, vidíte to celkom jasne. V nasledujúcom článku nájdete všetky výkonnostné parametre. Zároveň sa na Tourbillon môžete pozrieť z iného pohľadu, než je bežné. Predstavíme vám 3 veci, ktoré sú na Bugatti Tourbillon najúchvatnejšie mimo výkonnostných parametrov. Bugatti Tourbillon volant ako z Citroenu C5 Bugatti nazvalo svoj tretí novodobý model inak ako predchodcov. Tentokrát meno nepochádza od historického jazdca. Tentokrát ide o vynález švajčiarskeho hodinára, ktorý pôsobil vo Francúzsku a ktorý práve tourbillon vynašiel. Ide o zariadenie, ktoré už 200 rokov funguje rovnako a doteraz v hodinárstve nebolo prekonané. Slúži na odolávanie gravitácii, čím spresňuje hodiny ako také. Preklad do slovenčiny nemám, ako by povedal politik, nie som hodinár. Ale práve hodiny a odolávanie gravitácii i času ako takému sú hlavné kréda tohto auta. A práve budíky inšpirované švajčiarskym hodinárskym umom nájdete na stĺpiku riadenia. Budíky zostávajú stabilné, je to obruč volantu s pádlami, ktorou pohybujete a ovládate auto. Keď sa teda pozriete na volant, nadčasové hodinárstvo vám padne do oka okamžite. Ale istotne aj prvotriedne materiály a drahé kamene ako rubíny a iné, ktorými sú tieto budíky vykladané. A na zneváženie celého umeleckého zámeru môžem napísať, že také sme už videli v Citroene C5 minulej generácie. Tam však namiesto budíkov v strede volantu trónil akurát airbag. Ktovie odkiaľ airbag vylezie v tomto aute Displeje nie sú nadčasové Bugatti si pri svojom novom modeli položilo otázku, ktorá súvisí s vyšším bodom. Čo je vlastne nadčasové? A vyšlo im z toho jednoznačné: displeje to nie sú. A preto model Tourbillon nemá žiadne viditeľné displeje, žiadne veľké infotainmenty a ani sa nesnaží ohúriť veľkou uhlopriečkou. No jeden displej predsa len má. Ak by to vodič vyslovene potreboval, menší displej s vysokým rozlíšením vylezie z palubnej dosky za pár sekúnd. Ale keď ho nebude treba, pekne zalezie, nech nekazí dojem. Displejmi sa dnes idú automobilky zadáviť. To preto, lebo im vychádza z prieskumov, že tie displeje strašne chceme. Že kazia dizajn, že sú to len tmavé čierne plochy, keď sú vypnuté, že ťahajú prach a že zacláňajú výhľadu a zhoršujú pozornosť vodiča? Ale aké sú veľké a čo všetko dokážu? Dnes tak očividne musíte kúpiť auto alebo za pár sliviek, alebo za pár miliónov, aby ste sa displejom vyhli. Hybrid, ktorý váži menej Povedzme si niečo o parametroch nového Bugatti. 4,6 metrový Tourbillon ponúka maximálny systémový výkon 1800 koní. Z toho 1000 koní vychádza z atmosférického 8,3 litrového motoru stvoreného v spolupráci s firmou Cosworth. Motor vyznáva koncepciu V16, do konštrukcie sa uložil pozdĺžne a spolu s dvojspojkovou prevodovkou merajú viac než akýkoľvek iný motor, ktorý dnes nájdete v sériových autách. Tourbillon disponuje tromi elektromotormi. Všetky majú 250 kW. Dva z nich sú vpredu, jeden vzadu pomáha spaľovaciemu motoru. K nim patrí aj nejaký ten invertor, nejaká tá nabíjačka a kopa ďalšieho elektrického príslušenstva vrátane 24,8 kWh batérie. Keď sa na tieto údaje pozriete, tiež si poviete, že Tourbillon síce má moc, ale má aj moc hmotnosti Ale nemá. Nováčik sa totiž bezpečne vtlačil pod 2 tony, čím je ľahší ako predchodca. Za to môže kvantum odľahčovacích riešení, ktorých základom je samozrejmé monokok z karbonových vláken, či batéria ako štrukturálny prvok integrovaný do konštrukcie z nového karbónového materiálu menom T800, ale aj odľahčený motor. Ten si účtuje len 252 kg, no aj elektromotory patria medzi supermodelky medzi elektromotormi. The post Tieto 3 veci sú na Bugatti Tourbillon najúchvatnejšie. A ani jedna nie je výkon! appeared first on automotoblog.sk.
Už od ledna víme, že Bugatti uvede nástupce Chironu někdy letos. Automobilka model v posledních několika měsících škádlila a uváděla narážky na jeho zcela novou hybridní pohonnou jednotku V-16 . Úplný přehled se konečně dozvíme, až Bugatti 20. června odha
Stejně jako před ním Veyron, i Chiron zplodil více speciálních edicí a jednorázovek, než můžeme spočítat. Vše však dnes končí, protože Bugatti právě odhalilo finální vůz. Poslední hyperauto pojmenované po monackém jezdci Louisi Chironovi, příhodně nazvané
Nasledovné riadky sú určené primárne tým, ktorí majú svoje zdravie postavené na prvom mieste. Hlavnou témou ďalších riadkov bude výkon, resp. nevýkon. A to, prečo vie byť zdravšie mať hlavu nastavenú tak, aby výkon nebol našim hnacím motorom. Bez ohľadu n
prejsť na článokAj malé rozhodnutia a činy môžu nastaviť tón pre celý zvyšok dňa. Uvedomujú si to mnohí osobní tréneri, ktorí sa snažia robiť veci, ktoré im pomôžu mať energiu a motiváciu na to, aby mohli viesť svojich zverencov a zároveň si sami stihli zacvičiť.
prejsť na článokVeľa ľudí už riešilo situáciu, kedy potrebovali kúpiť do domu nový kotol. A veľa ľudí je pred týmto výberom práve dnes. Pokiaľ ste jeden z nich, možno vám práve naša séria článkov pomôže vybrať si ten správny typ kotla. V prvom rade by ste si mali ujasniť
prejsť na článok