Každý deň robíme tisíce rozhodnutí , až okolo 35-tisíc. Kolobeh rozhodovania sa začína hneď po prebudení.. čo si dáme na raňajky alebo čo si oblečieme. Máme radi výber, ale s možnosťami voľby často zažívame kognitívne preťaženie. Ako to vnímal Steve Jobs a Barack Obama? Máme to ťažké, lebo akonáhle sme si vybrali, začneme uvažovať nad tým, či to bola správna voľba a či sme sa predsa len nemali rozhodnúť inak. A čím viac možností máme, tým menej alternatív v skutočnosti využijeme. Máme tendenciu predpokladať, že “čím viac, tým lepšie” . Ale je to naozaj tak? Stáli ste niekedy v uličke supermarketu a nevedeli ste si vybrať medzi 50 rôznymi príchuťami jogurtov? Čím viac možností máme pred sebou, tým ťažšie je vybrať si jednu. A so zvyšujúcou sa zložitosťou alebo dôležitosťou sa zvyšuje aj množstvo energie, o ktorú nás rozhodovanie oberá. V skutočnosti to, že sa vôbec musíme rozhodnúť, môže viesť k únave z rozhodovania alebo k oneskoreniu pri rozhodovaní. Ak je výber zložitejší, môže viesť aj k odkladaniu rozhodnutia a následne k prokrastinácii. Únava z rozhodovania môže sťažiť aj sebakontrolu pri jedení, pití alebo nakupovaní. Niekoré experimenty zistili, že tí, ktorí sa museli ťažko rozhodovať , zaznamenali neskôr zníženú sebakontrolu, menšiu fyzickú výdrž a väčšiu prokrastináciu. Odporúčanie, aby ste nikdy nechodili nakupovať, keď ste hladní, je vedecky podložené. Mozog sa totiž lepšie vyhýba únave z rozhodovania, keď je dostatočne zásobovaný a energiu získava z glukózy. Aby sme sa vyhli nadmernému nakupovaniu a zaprataniu domova nepotrebnými vecami, usistite sa, že máte dostatočnú hladinu glukózy. Základnou technikou zníženia únavy z rozhodovania je obmedziť množstvo volieb a zaviesť rutiny tam, kde sa to dá. Nebudeme tak musieť čeliť veľkému množstvu rozhodnutí. Steve Jobs sa toho tiež pridržiaval a odstránil zbytočné rozhodovanie aby sa mohol zamerať na dôležitejšie rozhodnutia. Všetci máme v živej pamäti jeho ikonický rolák ráno, na obed aj večer. Aj Barak Obama každý deň nosil obleky rovnakej farby, aby tak obmedzil počet rozhodnutí, lebo chápal únavu z rozhodovania a ako môže ohroziť kvalitu iných dôležitých rozhodnutí.
V dnešnej dobe je rýchlosť zmien stále vyššia. Je na historickom maxime a lídri čelia rozhodnutiam častejšie ako kedykoľvek predtým. S rastúcim počtom rozhodnutí môže byť ovplyvnená ich celková efektivita. Vedúci pracovníci, ktorí trpia únavou z rozhodova
prejsť na článokDá sa vyčerpať mentálna energia? Je naozaj sila vôle ako sval, ktorý sa unaví? Prečo “lekvárový experiment vošiel do histórie? Pravdepodobne ste to zažili. Zobrali ste z regálu niečo preto, že to bola najnižšia cena alebo značka, ktorú poznáte. Vaše plány
prejsť na článokCavalor LACTATEC 2 Kg - NOVINKA! Špičkový produkt novej generácie pre kone vo vysokej športovej záťaži! Cavalor LactaTec je najkomplexnejší doplnok výživy, ktorý podporuje rôzne aktivity svalov, stimuluje regeneráciu svalov a zabraňuje svalovým problémom,
prejsť na článokThe post UPN Mestská časť Bratislava Devín appeared first on PIK FONDRK.
prejsť na článokČasť 2: Vplyv Vedomej komunikácie na budovanie Personálneho Brandingu Prvú časť článku som venovala významu vedomého budovania Personal Brandu, tomu, že vaše meno je vaša značka, ktorá vás všade sprevádza a reprezentuje zároveň. Komunikácia sa považuje
prejsť na článok