Verejnosť sa môže zapojiť do tvorby Stratégie ochrany ovzdušia

Podľa údajov Európskej environmentálnej agentúry predčasne zomrie na Slovensku približne 4000 až 5700 ľudí ročne dôsledkom znečistenia ovzdušia. Jemné prachové častice PM2,5 a ozón sa podieľajú na úmrtí na Slovensku siedmimi percentami, zatiaľ čo priemer EÚ sú štyri percentá. Ministerstvo životného prostredia v tejto súvislosti pripravilo vstupnú správu k príprave Stratégie ochrany ovzdušia. Jej súčasťou sú dva kľúčové dokumenty – Národný program znižovania emisií a Stratégia na zlepšenie kvality ovzdušia. Verejnosť môže svoje námety a návrhy k týmto dokumentom posielať do 31. októbra 2023 prostredníctvom formulára.Ministerstvo životného prostredia pripravuje Stratégiu na zlepšenie kvality ovzdušia (SZKO) a aktualizáciu Národného programu znižovania emisií (NAPCP) na základe Metodiky písania strategických dokumentov, v súlade s uznesením vlády Slovenskej republiky č. 197 z 26. apríla 2017 k návrhu Metodiky a inštitucionálneho rámca tvorby verejných stratégií. Stratégia ochrany ovzdušia Slovenskej republiky do roku 2030 Ministerstvo životného prostredia SR pripravuje Stratégiu na zlepšenie kvality ovzdušia (SZKO) a aktualizáciu Národného programu znižovania emisií (NAPCP) s uceleným názvom Stratégia ochrany ovzdušia. Zámerom pre vypracovanie oboch dokumentov je potreba vytvorenia komplexného prístupu riešenia ochrany ovzdušia na Slovensku s cieľom zníženia znečisťovania ovzdušia a zlepšenia kvality ovzdušia. Na základe metodiky písania strategických dokumentov bola pripravená Vstupná správa k príprave Stratégie ochrany ovzdušia (pdf, 856 kB). Vaše návrhy, ktoré by mohli prispieť k tvorbe Stratégie ochrany ovzdušia nám môžete zaslať prostredníctvom nasledujúceho formulára. Termín na zaslanie námetov je 31. október.2023. Stratégia ochrany ovzdušia ieľom tejto stratégie je pripraviť ucelenú koncepciu riadenia kvality ovzdušia pre Slovenskú republiku a dosiahnuť na celom území Slovenskej republiky dobrú kvalitu ovzdušia, t.j. aby boli dodržané limitné hodnoty a cieľové hodnoty pre zdravie ľudí, ekosystémy a vegetáciu, vrátane limitných hodnôt pre častice PM2,5 stanovených pre mestské obyvateľstvo. Hlavným výstupom stratégie na zlepšenie kvality ovzdušia budú programy na zlepšenie kvality ovzdušia, „šité na mieru“ pre konkrétne oblasti riadenia kvality ovzdušia. Stratégia ochrany ovzdušia Slovenskej republiky do roku 2030 (ďalej len „Stratégia“) sa zaraďuje medzi dlhodobé strategické dokumenty s celoštátnym dosahom. Stratégia zahŕňa dva kľúčové dokumenty: 1.časť Národný program znižovania emisií (pdf, 5,2 MB)Návrh Národného programu znižovania emisií bol schválený vládou SR dňa 05. marca 2020 (číslo uznesenia 103/2020). 2. časť Stratégia na zlepšenie kvality ovzdušiaAnalýza SHMÚ Podklady pre Stratégiu na zlepšenie kvality ovzdušia (pdf, 5,68 MB) Opatrenia nestačí len navrhnúť a vymenovať. Treba aj presadzovať ich implementáciu, aj keď sú často v kompetencii iných rezortov alebo samosprávy. Kvôli tomu potrebujeme poznať nákladovú efektívnosť navrhovaného opatrenia (tzn. koľko stojí 1 tona zníženia emisií), aby sme sa mohli sústrediť najprv na realizáciu tých najefektívnejších opatrení. Ministerstvo v tejto veci nadviazalo spoluprácu so Medzinárodnou bankou pre obnovu a rozvoj, ktorej úlohou bolo poskytnúť technickú podporu. Súčasťou technickej podpory bolo aj vypracovanie ekonomickej analýzy Slovak Republic Air Protection Strategy Advisory Services on Air Quality Management (Final Report) – World Bank Team (pdf, 22,09 MB). The post Verejnosť sa môže zapojiť do tvorby Stratégie ochrany ovzdušia appeared first on isocertifikat.sk.

prejsť na článok

Aké marketingové stratégie využívajú svetové značky? Inšpirujte sa

Pozrite sa, ktoré marketingové stratégie využívajú svetové značky pre dosiahnutie úspechu ? V tomto článku sa dozviete, aké marketingové stratégie využívajú svetové značky. Bližšie sa tiež pozrieme na značky ako Coca-Cola, Apple, Starbucks či Nike. Preds

prejsť na článok

Tlačová správa: Minister zdravotníctva zavádza verejnosť!

Žiadame ministra Lengvarského, aby ohľadom očkovania detí vo veku od 5 do 11 rokov nezavádzal akorektne informoval verejnosť, rodičov ilekárov!... Zdroj

prejsť na článok

Vzťah založený na spoločných cieľoch: Alebo keď sa marketing a obchod dokonale dopĺňajú

Je to ako funkčný vyvážený vzťah. Keď jeden varí, druhý umýva riad. Keď sa jednému vybijú sociálne baterky, druhý konverzuje za dvoch. Tak je to aj vo vzťahu medzi marketingom a obchodom. Vedia pracovať osobitne. No keď sa spoja a pomôžu si, sú efektívnej

prejsť na článok

UX ako súčasť marketingovej stratégie

Príspevok UX ako súčasť marketingovej stratégie je zobrazený ako prvý na Glidy.

prejsť na článok

DOMÁCE NÁSILIE – právne prostriedky ochrany

Pojem domáce násilie zahŕňa všetky formy fyzického, sexuálneho, psychického, sociálneho alebo ekonomického násilia páchaného vdomácnosti alebo vrámci rodiny. Najčastejšími obeťami domáceho násilia sú ženy, avšak ohrozenými skupinami sú aj deti či osoby vy

prejsť na článok