Vzdelávajte svojich zamestnancov

Vzdelávanie zamestnancov býva zo strany zamestnávateľa častokrát podceňované. No pravdou je, že kompetentnosť a motivácia do práce prichádzajú práve so vzdelávaním v danej pracovnej oblasti.  Myslite na to, že trh sa neustále mení a vyvíja. Pokiaľ chcete vašim zákazníkom prinášať čo najlepší zážitok, a tak naplniť aj vaše firemné ciele, investujte do vzdelávania vašich zamestnancov. To, čo sa naučili na začiatku ich pracovnej kariéry vo vašej firme nemusí byť o pár mesiacov postačujúce. Ak chcete vo svojej spoločnosti dosiahnuť neustály posun vpred v oblasti nových trendov, zabezpečte pre svojich zamestnancov pravidelné vzdelávanie. Ide o dôležitú súčasť správneho napredovania vašej firmy.  Každý zamestnanec má určite svoje nedostatky, no vďaka vašej pomoci sa môže stať profesionálom vo svojom odbore. Vzdelávaním im pomôžete získať soft či hard skills, od komunikácie až po znalosti odborných operácií. Účasť na rôznych školeniach, workshopoch, či seminároch, ktoré pre nich pripravíte, im významne pomôžu zlepšiť ich znalosti, ktoré budú naďalej využívať v prospech vašej firmy. Odhliadnuc od všetkých školení, ktoré ste povinní poskytnúť vašim zamestnancom na základe zákona, pripravili sme si pre vás niekoľko možností, ako môžete vzdelávať svojich zamestnancov. Inovované formálne vzdelávanie Klasické vstupné prednášky, kde zaúčate svojich zamestnancov o vašich produktoch, službách a celkovom fungovaní a hodnotách firmy určite nesmiete vynechať. Zamysleli ste sa však ako ich spraviť efektívnejšie, aby boli podstatné informácie čo najlepšie zapamätateľné? Dnes to nemusí byť len o monológu jednej osoby s publikom, ktoré pravdepodobne ani nevenuje dostatok pozornosti. Skúste použiť viac interaktívne prvky ako napr. videá, virtuálnu realitu, interaktívne aktivity, kvízy a pod. Oživením formálneho vzdelávania získate určite väčšiu pozornosť vašich zamestnancov a zároveň jeho vzdelaním aj viac kvalifikovanú osobu do vašej firmy.  Prax, prax a ešte raz prax Všetci to poznáme, najlepšie sa naučíme, keď to skúsime na vlastnej koži. Nedá sa očakávať že váš nový zamestnanec hneď bude vedieť, čo kde nájde, ako sa čo používa, čo je správne a čo zas nie. Je to v poriadku. Každý raz začínal. Ideálne je, dať mu priestor nájsť si svoj vlastný systém. V prvom rade mu ukážte ako to u vás vo firme funguje a následne mu dajte priestor si to aj prakticky vyskúšať. Pri prvých pokusoch ho sledujte a následne mu dajte spätnú väzbu, čo má zlepšiť a čo sa vám, naopak, páčilo. Nemôžete očakávať, že budete niekoľko týždňov teoreticky vysvetľovať ako má váš nový zamestnanec pracovať, a následne hneď dokáže aplikovať tieto vedomosti do praxe. Nemusí to dopadnúť najlepšie. Dajte mu priestor vyskúšať si svoju prácu v priebehu učenia sa a zároveň priestor na jeho otázky. Mentoring nadriadeným Dobrá možnosť ako pomôcť novým zamestnancom sa zaučiť do pracovných procesov, no zároveň vhodná aj pre dlhoročných zamestnancov, je vytvoriť pre nich inštrukcie a manuály. Je to skvelá pomôcka ako sa čo najrýchlejšie zabehnúť do práce aj bez pomoci nadriadeného, či kolegov. Zamestnanci tam nájdu odpovede na nejasné otázky, na ktoré počas výkonu svojej práce narazia. Samozrejme, tak ako aj pracovný trh, aj produkty a služby vo vašej firme sa neustále inovujú a preto je potrebné aj tieto materiály neustále aktualizovať.  Komunikácia s rôznymi oddeleniami  Možno si kladiete otázku: ,,Ako to súvisí so vzdelávaním vašich zamestnancov?” Veľmi jednoducho. Každá firma má svoj systém a všetky oddelenia sú často prepojené, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá. Ide o metódu, kde svojich zamestnancov naučíte pozorovať, no zároveň pochopia ako u vás fungujú určité postupy a nebudú mať nereálne očakávania pri plnení svojej práce. Naopak, budú vedieť, kde mohla nastať chyba, a ľahšie dokážu riešiť prípadné problémy.  Online vzdelávanie Online školenia a prednášku vám umožňujú flexibilitu. Online tréning je vhodný tak ako aj pre nových zamestnancov, aj pre tých dlhodobých. V tomto spôsobe vzdelávania môžete využívať rôzne videá, tutoriály, otázky, kvízy a zároveň môžete kontrolovať, na koľko % splnili vzdelávací proces. Túto vzdelávaciu metódu je možné využívať aj mimo pracovnej doby. Zároveň ide väčšinou o personalizovaný prístup, kedy sa zamestnanec prihlási do svojho vlastného účtu, kde uvidí prehľad svojich absolvovaných kurzov. I keď náklady na využívanie takéhoto spôsobu vzdelávania môžu byť vyššie, určite je to efektívny spôsob ako  zdokonaliť kompetencie vašich zamestnancov.  Skupinové vzdelávanie Metóda komunikácie tvárou v tvár je určite efektívna najmä pri zavádzaní nových pravidiel vo vašej firme. Ide o jednoduché verbálne predstavenie nových zásad, ktoré sa uvádzajú do praxe a zároveň dávate vašim zamestnancom priestor na otázky a ujasnenie niektorých detailov. Pri skupinovej diskusii majú šancu lepšie pochopiť, ako budú nové pravidlá v praxi fungovať. Existuje množstvo spôsobov, ako využiť celkový potenciál vašich zamestnancov. Ich vzdelávanie je určite jedným z nich. Správne nastavené školenia, workshopy a prednášky pomôžu lepšie vykonávať pracovné úlohy, pochopiť firemnú kultúru a ich zodpovednosti. Školenia vedú k zvýšeniu produktivity a zároveň im dodávajú pocit osobného rastu, čo tiež vedie k dlhšiemu udržaniu zamestnancov. Investovanie do odborného vzdelávania zamestnancov z dlhodobého hľadiska dokáže napokon ušetriť aj finančné prostriedky. Preto myslite na to, že ide o investíciu do lepšej budúcnosti vašej firmy. The post Vzdelávajte svojich zamestnancov appeared first on www.najdisa.sk.

prejsť na článok

Ako si udržať kľúčových zamestnancov

Stáva sa vám v poslednej dobe, že organizujete pracovné pohovory častejšie ako realizujete svoje denné pracovné povinnosti? Možno by ste mali viac naslúchať potrebám vašich zamestnancov, a tak si zabezpečiť stabilný a spoľahlivý pracovný tím. Veď napokon,

prejsť na článok

Začali prípravne práce renovácie môjho nového ateliéru

Pre umelca je nesmierne dôležité vhodné pracovné prostriedie, z ktorého môže čerpať inšpiráciu a kde má dobré podmienky pre svoju prácu. Vždy som mala pre svoju prácu vyhradené miesto a ateliér, kde som mohla bez rušenia maľovať svoje obrazy, ale som rada

prejsť na článok

CTA

CTA je skratka pre výzvu na akciu, čo je termín používaný v online marketingu na opis tlačidla, odkazu alebo správy, ktorá vyzýva používateľa, aby vykonal konkrétnu akciu. Výzva na akciu sa často používa okrem iného na povzbudenie používateľa, aby uskutoč

prejsť na článok

Symbolický štart súťaže 8. marca: Ktorá zo žien si zaslúži ružu?

Šou Ruža pre nevestu štartuje čoskoro. Podarí sa atraktívnemu televíznemu ženíchovi Radkovi nájsť si ženu svojich snov? Úvodnú epizódu si diváci a diváčky budú môcť vychutnať už v piatok 8. marca 2024 o 20:30 hod., alebo už o deň skôr v exkluzívnom predst

prejsť na článok

Skúsenosti z realizácie projektu Bilancia kompetencií na hornej Nitre

Skúsenosti z realizácie projektu Bilancia kompetencií na hornej Nitre O priebehu Bilancie kompetencií s prvou skupinou nám povedala Ing. Jana HANUSOVÁ, poradkyňa BKS Úspech, s.r.o Cieľom národného projektu,

prejsť na článok