Stáva sa vám v poslednej dobe, že organizujete pracovné pohovory častejšie ako realizujete svoje denné pracovné povinnosti? Možno by ste mali viac naslúchať potrebám vašich zamestnancov, a tak si zabezpečiť stabilný a spoľahlivý pracovný tím. Veď napokon, vaši zamestnanci sú to, čo tvorí podstatu vášho podniku. Udržaniu zamestnancov predchádza výberový proces, ktorý je tiež jeho dôležitým predpokladom. Pokiaľ nezanedbáte výberové konanie, je viac pravdepodobné, že zamestnanec u vás zostane ako lojálny pracovník niekoľko rokov. Sekcia ľudské zdroje je preto náramne dôležitá, a aj títo zamestnanci sa považujú za kľúčových. Teraz si možno hovoríte, že ak raz spravíte výberové konanie správne, nebude sa musieť v budúcnosti opakovať. Samozrejme však nejde len o to Dôležité je aj to, ako sa u vás nový zamestnanec cíti. Nie vždy je chyba na strane zamestnanca. Na začiatok sa pozrime na chyby, ktoré sú najčastejšími dôvodmi prečo prichádzate o svojich zamestnancov. 1. Nezaujímali ste sa o ich potreby Ľudia nemajú od novej práce len finančné očakávania. Áno, tie sú pravdepodobne pre nich najpodstatnejšie a aj vopred dohodnuté finančné ohodnotenie by ste mali dodržiavať. Okrem toho majú však aj iné požiadavky. Práca tvorí väčšinu času vášho nového zamestnanca a preto je dôležité naslúchať jeho potrebám. Pokiaľ je to možné, skúste im vyhovieť, pretože len tak vydrží vo vašej firme čo najdlhšie keď sa tam bude cítiť príjemne. Nezáleží na tom, či ide o možnosti finančného prilepšenie, osobnostného rastu alebo o zabezpečené hygienické potreby, či deň voľna navyše v chorobe a pod. Skúste vašim zamestnancom ukázať, že sa zaujímate o ich potreby a hľadáte spoločné riešenia ako im čo najviac vyhovieť. I keď to nie je vždy možné, určite ocenia vašu snahu a budú vás považovať za ľudského a férového zamestnávateľa. 2. Nedali ste im priestor vyjadriť svoj názor Niekedy máte pocit, že všetko je len na vás a musíte to zvládnuť sami. Je to naozaj tak? Vo svojom tíme máte možno skryté talenty, kreatívnych a šikovných ľudí, o ktorých možno ani neviete. Prečo na porade nevyužijete príležitosť a nevyzvete ich k spoločnému brainstormingu? Je to skvelá príležitosť ako zistiť o svojom tíme viac, a zároveň vám to môže pomôcť. Tí, ktorí majú čo povedať určite nezostanú ticho. Nie je to však len o pomoci pre vás. V prípade, že riešite nejakú úlohu alebo problém so svojim zamestnancom, nenechajte ho mlčať. Určite má pre vás vysvetlenie, prípadne ďalší návrh. Dajte mu priestor na svoju obhajobu a určite to ocení. 3. Nesplnili ste sľuby Niekedy stačí na prilákanie veľmi málo, a to práve niekoľko sľubov. No keď ste ich rozdávali, zamysleli ste sa nad tým, či ich dokážete naozaj naplniť? Nemyslíte si, že práve toto môže byť dôvod prečo vaši zamestnanci od vás odchádzajú? Skúste sa odnaučiť lákať nových zamestnancov na prázdne sľuby, a taktiež ich nerozdávajte svojim zamestnancom, keď niečo potrebujete. Skúste sa zamyslieť, čo je naozaj vo vašich silách a ako dokážete reálne oceniť prácu vašich zamestnancov. 4. Neukázali ste im, že ste radi za to, že sú vo vašom tíme Možno to znie zbytočne, veď predsa zamestnanci sú na to, aby pracovali. Skúste však zabezpečiť pre vašich zamestnancov čo najpríjemnejšie pracovné prostredie. Niekedy je to omnoho viac ako len práca. Organizujte pre nich teambuildingy, pracovné večierky alebo ich len tak pozvite na kávu počas pracovnej prestávky. Priateľský prístup ocení každý zamestnanec a bude sa určite viac tešiť do práce, keď preňho vytvoríte pracovné prostredie, v ktorom sa bude cítiť príjemne. Neexistujú chyby, ktoré sa nedajú odstrániť. Takisto aj tie, pre ktoré zjavne prichádzate o svojich zamestnancov. Pokiaľ vynaložíte na to dostatočné úsilie, veríme, že si svojich kľúčových zamestnancov udržíte čo najdlhšie. Aby to bolo pre vás o čosi jednoduchšie, pripravili sme pre vás niekoľko tipov, ako si čo najlepšie udržať svoj tím. 1. Zaveďte individuálny prístup Rozhovory s vašimi zamestnancami sú častokrát vedené predpripravenými pracovnými otázkami, ktoré musíte prebrať v priebehu porady. Vaši zamestnanci sú tiež len ľudia a preto určite ocenia, keď s nimi budete viesť skutočný rozhovor. Viac im načúvajte a zistite, aký človek pracuje vo vašej firme. Zistite, aké sú jeho potreby, požiadavky a kedy je vo svojej práci najefektívnejší. Tieto cenné informácie si skúste zapamätať a ubezpečte sa, že ste pre jednotlivcov vytvorili čo najprijateľnejšie pracovné prostredie, aké bolo vo vašich možnostiach. Napokon vy ste ten, ktorý potrebuje, aby podali čo najlepší výkon. 2. Oceňte každého, nielen najlepších Nie je to len finančné ocenenie, ktorým udržíte svojho zamestnanca vo firme. Uznanie má niekedy omnoho väčšiu váhu než peniaze. Skúste sa nad tým zamyslieť a oceňte svojich zamestnancov aj týmto spôsobom. Býva bežné, že si v práci všímate len tých najsnaživejších, pretože sú vám ,,viac na očiach,’’ viac registrujete ich výkon a dokončenú prácu. Nezabúdajte aj na ostatných, ktorí sú dôležitou súčasťou tímu. Aj pre nich môže znamenať vaša pochvala motiváciu k lepšiemu výkonu a taktiež príležitosť ako sa viac prejaviť. Zvážte aj možnosť vyzvať celý tím k riešeniu konkrétnej úlohy individuálne. Dajte možnosť každému prejaviť svoje pracovné schopnosti, získate tak niekoľko zaujímavých nápadov a lepší prehľad o výkonnosti vašich zamestnancov. 3. Dajte im priestor na realizáciu Niekto z nás chce mať možnosť posúvať sa ďalej a vidieť, kam jeho kroky smerujú. Niekto možno ocení stabilnú pracovnú pozíciu a dokáže byť motivovaný k výkonu svojej práce aj bez posunov. No možnosť posunúť sa ďalej by mal dostať každý a to práve od svojho zamestnávateľa. Ak si chcete udržať kľúčových zamestnancov, je dôležité, aby ste mu dali priestor zapojiť sa do dôležitých projektov, či prísť s nejakým návrhom. Priestor na realizáciu vlastných nápadov môže byť naozaj skvelou motiváciou pre ich nielen pracovný, ale aj osobnostný rast. A práve výzva je to, čo dokáže udržať vašich zamestnancov vo vašej firme čo najdlhšie. Pretože monotónnosť a stereotyp sú veľmi častým dôvodom odchodu do iného zamestnania. 4. Buďte transparentní Nevynechávajte zamestnancov z aktuálneho diania vo firme. Uveďte ich do obrazu a využite ich názory a rady. Byť transparentný môže znamenať aj to, že v prípade väčších problémov o tom svojich zamestnancov informujte a nikdy ich nenecháte v pochybnostiach. Buďte fér a hovorte vždy pravdu. Takýto prístup dokážu pracovníci oceniť aj tým, že vás v ťažkých chvíľach podržia a neopustia váš podnik. 5. Ponúknite zamestnancom nefinančné benefity Čoraz viac zamestnávateľov ponúka mnoho nefinančných benefitov. Pokiaľ vo vašej firme nedisponujete takýmito výhodami pre vašich zamestnancov alebo ich oproti ostatným firmám nie je dostatok, ste v ohrození. Pri hľadaní práce je to jeden z veľmi podstatných aspektov, ktoré potenciálny zamestnanec zvažuje. Aj toto je príležitosť ako sa ukázať v lepšom svetle ako vaša konkurencia a získať si na svoju stranu tých najlepších zamestnancov. Ako príklad to môže byť zľavnené vstupné do športového, či rekreačného zariadenia, pracovné večierky, teambuildingy, káva, občerstvenie, vitamínové balíky alebo niekoľko dní pracovného voľna navyše. Existuje množstvo realizovateľných benefitov ako uspokojiť očakávania zamestnanca ešte lepšie ako iné podniky. Myslite na budúcnosť svojej firmy a konajte voči svojim zamestnancom tak, aby ste si ich čo najdlhšie udržali vo vašom podniku. Nezabudnite im dať však možnosť rásť a vyjadriť svoj názor. Určite neoľutujete a nakoniec z toho len získate. Ponúknite im lepšie možnosti ako konkurenční zamestnávatelia a zvoľte k svojim zamestnancom individuálny prístup. Keď zistíte, v akom prostredí sú vaši zamestnanci najviac produktívni a spravíte všetko pre to, aby ste im také pracovné prostredie zabezpečili, získate lojálnych dlhoročných zamestnancov, ktorí vám okrem toho budú prinášať aj skvelé výsledky. Držíme vám palce, aby ste si svojich kľúčových zamestnancov udržali čo najdlhšie. V prípade, že hľadáte nových ľudí do tímu využite možnosti, ktoré vám ponúka pracovný portál najdisa.sk www.najdisa.sk/produkty The post Ako si udržať kľúčových zamestnancov appeared first on www.najdisa.sk.
Kľúčové slovo je akýkoľvek hľadaný výraz zadaný do vyhľadávača, ktorý má priradenú stránku s výsledkami, kde sú uvedené webové stránky s obsahom zodpovedajúcim zadanému kľúčovému slovu alebo výrazu. Na to, aby ste mohli použiť vhodné kľúčové slová pre svo
prejsť na článokOchrana pred kliešťami je dôležitá, pretože kliešte môžu prenášať nebezpečné choroby. Tu sú niektoré účinné spôsoby, ako minimalizovať riziko nakazenia kliešťovými chorobami: 1. Noste vhodné oblečenie: Pri pohybe v lesoch, krpách, trávach alebo nízkych kr
prejsť na článokV online marketingu je vylučujúce kľúčové slovo (negative keyword alebo aj nKW, prípadne -KW) také slovo alebo fráza, ktorú vylúčite zo svojej reklamnej kampane, aby ste zabránili zobrazeniu vašej reklamy používateľom, ktorí toto slovo alebo frázu hľadajú
prejsť na článokVzdelávanie zamestnancov býva zo strany zamestnávateľa častokrát podceňované. No pravdou je, že kompetentnosť a motivácia do práce prichádzajú práve so vzdelávaním v danej pracovnej oblasti. Myslite na to, že trh sa neustále mení a vyvíja. Pokiaľ chcete
prejsť na článokAko urobiť z dobrého textu vynikajúci? 9 rád pre pokročilých copywriterov Zdá sa vám, akoby sa v poslednej dobe roztrhlo vrece s copywriterskou profesiou? Možno máte pravdu. Nie je však copywriter ako copywriter a aj v tomto príp
prejsť na článok