Zoznamy taskov sú najlepší pomocníci marketérov. Inšpirujte sa konkrétnymi príkladmi to-do listov

Zoznamy taskov sú najlepší pomocníci marketérov. Inšpirujte sa konkrétnymi príkladmi to-do listov Nadšenie, neustále objavovanie, sledovanie trendov. To je len zopár vlastností, ktoré by mali mať dobrí marketéri a social media manažéri. Netreba však zabúdať na konzistentnosť, s ktorou vám môžu pomôcť práve to-do listy a následné checklisty. Pozrite sa s nami na to, prečo je táto prastará metóda stále taká účinná. Dôvodov je hneď niekoľko. Zoznamy podobné tomu, čo dnes z anglického jazyka nazývame práve to-dolisty, sú známe už po storočia. Pomáhajú nám udržiavať si dobrý prehľad o úlohách, ktoré nás čakajú. Vďaka tomu si jasne stanovíme priority a môžeme pracovať efektívnejšie. Napísané body (na papieri alebo v aplikácii) nám pomáhajú uvoľniť priestor v mysli. Viac ho tak dostane napríklad kreativita alebo sústredenie a my sa nemusíme obávať, že by sme na niektorý z vopred stanovených krokov zabudli. A potom sú tu, samozrejme, konzistentnosť, pocity motivácie, dobre vykonanej práce a mnoho ďalších psychologických faktorov. To-do listy sú najlepším priateľom marketérov Nezáleží na tom, či ste senior alebo začínajúci junior, spísanie si bodov stratégie a plánu, napríklad aj na celý mesiac, vám pri vykonávaní vašej práce pomôže. Ale poďme sa na to pozrieť pekne poporiadku.  Mesačný to-do list sa vypláca z dlhodobého hľadiska, najmä kvôli spätnému prehľadu či inšpirácii (čo sme robili v septembri minulý rok?). Každý marketér či samostatne pracujúci social media manažér by mal dobre poznať spoločnosť, pre ktorú pracuje. To znamená byť stotožnený s jej cieľmi, víziou, brandingom či tone of voice, ktorý používajú. Tak bude preňho jednoduchšie si vizualizovať všetky činnosti, ktoré ho počas nasledujúceho mesiaca čakajú a bude si ich vedieť pekne rozvrhnúť. To-do list na nasledujúci mesiac by si mali marketéri navrhovať na konci predošlého mesiaca, ak firemná kultúra nediktuje inak. Vtedy už zhruba viete, aké akcie / podujatia chystáte, či budete účastní na nejakom galavečere alebo či máte pred sebou mesiac výpredajov. Mesačný to-do list marketéra by mohol pre inšpiráciu vyzerať nasledovne: Stred mesiaca – chystanie social media plánu a časového rozvrhu na ďalší mesiac, konzultácie s ostatnými zamestnancami, zisťovanie dôležitých bodov a check-pointov, od ktorých sa budú odrážať témy na nasledujúci mesiac. Určiť témy, typy príspevkov a cieľové publikum. Upraviť a optimalizovať stratégiu obsahu na základe analýz a spätnej väzby. Posledný týždeň v mesiaci – príprava čo najväčšieho množstva príspevkov / vizuálov, copy textov a newslettrov, ktoré si viete naplánovať dopredu. Prvý týždeň v mesiaci – príprava reportov a štatistík za uplynulý mesiac. Druhý + tretí týždeň v mesiaci – ASAP činnosti, stories, postovanie aktuálnych vecí, noviniek, ankiet, medzinárodných dní a pod. Prehodnotiť súčasnú stratégiu a upraviť ju podľa aktuálnych trendov a výkonnosti. Každý deň vyzerá inak? Stanovte si stabilné body Odhliadnuc od toho, že to-do listy sú výborným nástrojom na dlhodobé plánovanie, aj tie denné vám pomôžu vytvoriť si rutinu a zefektívniť pracovnú činnosť. Ak už večer viete, čo budete musieť na druhý deň splniť, nevyvedú vás z miery ani neočakávané situácie, ktorým budete musieť čeliť pomedzi tieto činnosti. Ako by mohol vyzerať príklad denného to-do listu social media manažéra? Kontrola publikovaných materiálov, odpovedanie na komentáre, odpisovanie na správy, identifikovanie prípadných problémov a konzultácia s kompetentnými, analýza výkonnosti posledných príspevkov pomocou analytických nástrojov, identifikácia toho, čo fungovalo, kontrola a nastavovanie reklám, práca s tímom na novom obsahu, chystanie grafík / videí / textov, plánovanie nového obsahu, zapisovanie si inšpirácií a nápadov z celého dňa. Hoci nám takýto to-do list upravený podľa vašich špecifických požiadaviek nezabezpečí, že bude každý deň rovnaký, pomôže vám udržať si prehľad v jednotlivých činnostiach. A konzistentnosť – tú algoritmy sociálnych sietí absolútne milujú! Vďaka checklistom sa držíme jednej línie Na tej najprostejšej úrovni, keď si to rozmeníme na drobné, si vieme pripraviť to-do list aj pre každý jeden príspevok. Je veľká šanca, že ak sa ho budeme držať, svoju činnosť si zautomatizujeme a budeme v nej lepší a lepší. Vyzerať by to mohlo napríklad takto: Zvoliť tému a cieľové publikum, vybrať / vytvoriť obrázky / video,  napísať text príspevku, zaradiť doň emoji, dať si záležať na hashtagoch a označeniach spoluprác, vytvoriť nápis alebo popis, ktorý zaujme vašich sledovateľov, vybrať optimálny čas na zverejnenie príspevku, pravidelne sledovať komentáre a správy pri príspevku, pozorovať celkovú interakciu s príspevkom (lajky, srdiečka, zdieľania), sledovať analytické údaje.  Pre skúsených marketérov je táto činnosť absolútne rutinná, najmä ak pre rovnakú spoločnosť pracujú dlhodobo. Jej marketingovú stratégiu majú v malíčku, preto by ich to-do list v tomto prípade mohol trošku zdržovať. Pre nich je vhodný skôr spätný mikronástroj v podobe checklistu. Aby zostali v jednej línii, je veľmi výhodné si vytvoriť takzvaný post checklist, ktorému podrobia všetko, čo publikujú: Má môj post jasný cieľ? Obsahuje chytľavý nadpis? (Kontrastnejší, kontroverznejší, motivujúci na preklik, zrozumiteľný.) Je post napísaný zrozumiteľným spôsobom pre mojich sledovateľov? Nie je post príliš dlhý / neobsahuje nadbytočné slová? Vyzerá na prvý pohľad tak, ako ostatné moje posty? Sedí príspevok do nášho brand manuálu? Obsahuje text základné USPs firmy? Vyzýva post sledovateľov k interakcii? Má post pridanú hodnotu? Plánujem post boostovať? Pozval som ľudí, ktorí reagovali, aby nás začali sledovať? Nový klient – čo urobiť ako prvé? Aj predtým, ako začnete s niekým spolupracovať, si určite vždy nastavujete stratégiu. Tá je už pomaly synonymom sociálnych sietí a niet sa čomu čudovať. Ak chcete vyniknúť, musíte ju mať naozaj v malíčku. Ešte predtým si však urobte – áno, zase, to-do list. Ide o akýsi zoznam taskov, ktoré by ste si mali odškrtať vždy pred tým, ako sa na 100 % vrhnete do novej spolupráce. Mohol by vyzerať napríklad takto: Onboarding proces, spoznávanie sa s klientom a jeho očakávaniami, konzultácia ohľadom cieľov značky, podrobná SWOT analýza súčasného stavu sociálnych sietí, identifikácia oblastí na zlepšenie, navrhnutie kompletnej stratégie a kampaní, určenie frekvencie príspevkov, typu obsahu,  definovanie cieľovej skupiny, skúšobná tvorba obsahu a konzultácia s klientom, samotné publikovanie a analýza interakcií s príspevkami. 7 dobrých tipov na záver Nedostatok organizácie zvyšuje riziko plytvania časom a výstup bude aj tak menej kvalitný. Naplánujte si marketingové úlohy vopred. Potom si všetko rozdeľte na týždenné úlohy a uprednostnite prácu s vysokou prioritou, ktorá nepočká. Tento prístup zabezpečuje, že strávite viac času marketingovými úlohami, na ktorých záleží. Zapamätajte si do budúcna aj tieto tipy: Držte sa jedného pútavého a moderného vizuálu – takto sledovatelia budú na prvý pohľad vedieť, že ide o vašu spoločnosť / značku. Na začiatku „tlačte na pílu“ – ak začínate spravovať sociálne siete novému profilu, publikujte 1 – 2 posty denne. Sledovatelia by mali vidieť, že to s nimi myslíte vážne. Inšpirujte sa ideálom, no buďte flexibilní – aktuálne metriky vravia, že pre úspešné siete by ste mali publikovať (napr. na Instagrame) aspoň 4 príspevky týždenne a 3 stories denne. Berte tieto údaje s rezervou, stavte na kvalitu a pozorne sledujte, čo vravia vaše čísla a čo dlhodobo funguje vašim klientom. Predstavujte si avatara – ak máte správne definovanú cieľovku, predstavte si pri tvorbe obsahu, že hovoríte priamo ku konkrétnej osobe, ktorá ju reprezentuje. Čo túži počuť a vidieť? Komunita na 1. mieste – VŽDY odpovedajte na komentáre, lajkujte zdieľania a prezdieľavajte stories, kde vás niekto označí. Áno, aj vtedy, keď to absolútne neladí s vašou vizuálnou identitou. Buďte prirodzení – svet sociálnych sietí sa odkláňa od dokonalosti a retuše. Najväčší úspech majú najmä videá, a to tie, ktoré sú prirodzené, s chybičkami krásy a s jednoduchou myšlienkou. Inšpirujte sa konkurenciou – sledujte ostatné profily s podobnou cieľovkou a načerpajte inšpiráciu tam, kde sa vám ponúka. Máte skvelú fantáziu, vieme, že dokážete trendy napasovať presne na svoje publikum! Článok sme napísali v spolupráci s Ecommerce Bridge Slovensko. Zaujala vás daná téma a chceli by ste o nej vedieť viac? Kontaktujte nás pre úvodnú konzultáciu, ktorá je zadarmo Kontaktujte nás The post Zoznamy taskov sú najlepší pomocníci marketérov. Inšpirujte sa konkrétnymi príkladmi to-do listov appeared first on bragama.sk.

prejsť na článok

KOBO: Dark Mode vs Invert Mode

Nedávny pokrok v technológii zlepšil používateľskú skúsenosť na čítačkách elektronických kníh. Funkcie ako ovládanie kontrastu a režimy svetla sú len niekoľkými príkladmi toho, ako sú moderné zariadenia vyrobené tak, aby vyhovovali potrebám používateľov.

prejsť na článok

Ako sa rámujú hokejové dresy

Chcete si dať zarámovať hokejový, futbalový, alebo iný športový dres, ale neviete ako?  Inšpirujte sa rôznymi príkladmi zarámovaných dresov z našej dielne. Všetky typy hokejových a športových dresov sa dajú zarámovať a to buď samostatne, alebo s nápisom,

prejsť na článok

Národná cena za dizajn 2024 odhaľuje nominácie za najlepší komunikačný dizajn

Medzinárodná porota, zložená z uznávaných odborníkov v rôznych oblastiach komunikačného dizajnu, sa stretla v Hurbanových kasárňach, aby hodnotila a posudzovala 155 postúpených prác v 2. kole hodnotenia 21. ročníka Národnej ceny za dizajn 2024.

prejsť na článok

Prekvapivý krok Disney. Najlepší seriál 2024 bude pokračovať

Reklama (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); ;new advadsCfpAd( 51068 );Seriálový klenot čaká veľká budúcnosť Veľké seriálové prekvapenie tohto roka bude s veľkou pravdepodobnosťou pokračovať. Televízna novinka Šógun na konci apríla odvys

prejsť na článok

Čo je to Google Analytics?

Google Analytics je súčasťou radu nástrojov poskytovaných spoločnosťou Google, ktorý pomáha majiteľom webov pochopiť, čo návštevníci na ich stránkach robia. Tento nástroj umožňuje sledovať a analyzovať dôležité údaje o webe a jeho návštevníkoch. Vďaka obj

prejsť na článok