NADMERNÁ EMPATIA? PASCA.

Uprednostňujete potreby a emócie druhých pred svojimi vlastnými, až do bodu, keď vám zostáva málo času alebo energie na starostlivosť o seba? Tak intenzívne sa zapájate do emocionálnych zápasov niekoho iného, že beriete jeho bolesť ako svoju vlastnú, čo vás emocionálne vyčerpáva a trápi? Je pre vás mimoriadne ťažké povedať „nie“ rôznym žiadostiam aj keď to nie je vo vašom najlepšom záujme alebo keď vám to spôsobuje značný stres? Dostali ste sa do pasce nadmernej empatie. V tejto pasci sa nadmerná empatia alebo emocionálna citlivosť človeka stáva nevýhodou alebo vedie k negatívnym dôsledkom. Zatiaľ čo empatia je krásna vlastnosť , ktorá nám umožňuje spojiť sa s ostatnými na emocionálnej úrovni a ponúknuť im podporu a porozumenie, niekedy môže ísť do extrémov, ktoré sú škodlivé pre vlastné blaho. Neustále súcitenie s ostatnými, najmä v emocionálne náročných situáciách, môže viesť k emocionálnemu vyčerpaniu. Časom to môže vyčerpať vlastné emocionálne rezervy a ovplyvniť duševnú pohodu, prispieť k vyhoreniu aj fyzickým zdravotným problémom. Zanedbávanie osobných hraníc až do bodu, keď nezostáva čas alebo energie na starostlivosť o seba a osobnú pohodu narúša osobné aj profesionálne vzťahy. Je nevyhnutné nájsť rovnováhu medzi podporou druhých a starostlivosťou o seba. Stanovenie zdravých hraníc, praktizovanie súcitu so sebou samým, hľadanie podpory v prípade potreby a rozvoj emocionálnej odolnosti sú kľúčovými stratégiami, ako zabrániť pádu do pasce empatie . Naučte sa hovoriť aj nie. Súčasťou stanovenia hraníc je schopnosť povedať „nie“, keď je to potrebné. Ak sú niečie emocionálne potreby alebo požiadavky príliš na to, aby ste ich v danej chvíli zvládli, je v poriadku odmietnuť alebo odložiť svoju angažovanosť. Empatia je cenná, ale mala by byť zmiernená sebauvedomením a starostlivosťou o seba, aby bola udržateľná a prospešná pre nás aj pre tých, ktorých chceme podporovať. Doprajme si rovnakú láskavosť a pochopenie, aké ponúkame ostatným.

prejsť na článok

Ako si správne dohodnúť obchodné stretnutia

Chodíte na kávu alebo na obchodné stretnutia? Táto otázka je tak trochu provokatívna. Zámerne! Samozrejme, že ňou nechcem naznačiť, že pitie kávy a obchodné stretnutia sa vylučujú, práve naopak. Káva a obchodné stretnutia mali vždy k sebe blízko. Pri doha

prejsť na článok

Bolesť chrbtice: Viete, ako s ňou bojovať?

Podľa štatistiky je bolesť chrbtice problém, ktorý z času na čas trápi viac než 80 percent Slovákov. To je skutočne veľké číslo. Za problémy s chrbticou si pritom vo väčšine prípadov môžeme sami. Našťastie, tieto bolesti sa dajú odstrániť, len treba vedie

prejsť na článok

Emocionálna Inteligencia I.

Vzdelávanie mysle bez výchovy srdca nie je vôbec žiadnou výchovou. Aristoteles Emócie a inteligencia sú vzájomne prepojené. Pochopením a využitím sily emócií môžu jednotlivci zvýšiť svoju kognitívnu inteligenciu a viesť kvalitnejší život. Čo to znamená?

prejsť na článok

Aká je tvoja virtuálna identita?

Podľa Tvojej tvorby, podľa Tvojich príspevkov, komentárov a zdieľaní, ľudia si o Tebe vytvárajú mienku. Ak si to uvedomíš a pochopíš, budeš vedieť, že obraz v hlavách Tvojich sledovateľov vieš vytvárať TY. To neznamená, že by si mala prikrášliť realit

prejsť na článok

Medzinárodný deň call centier! Jedinečná oslava!

Dnes, 24. júla oslavujeme Medzinárodný deň call centier. Tento deň nám pripomína, že profesia operátora je kľúčovým spojením medzi firmami a ich zákazníkmi. Prvýkrát ho zaviedla Medzinárodná asociácia call centier (IACC) v roku 2011. Dnešný dátum ni

prejsť na článok