Raytracing prieniky lúča s objektami

V raytracingu potrebujeme riešiť problém prieniku lúča s objektami. Objekty v scéne máme popísané parametrickými rovnicami, prípadne súradnicami bodov jednotlivých trojuholníkov daného komplexného objektu. Lúč bude mať parametrickú rovnicu v nasledovnom tvare, kde o je počiatok lúča, d je jeho smer a t je parameter pre daný smer. To znamená že zmenou parametra t sa... Zdroj

prejsť na článok

Raytracing akcelerácia

Rekurzívny raytracing Priesečník lúča s objektom nadobúda určitú farbu na základe vlastností daného povrchu alebo uhla pohľadu kamery a uhla dopadu lúča. K výslednej farbe prispieva aj osvetlenie alebo prenos farby z iného objektu, z ktorého sa lúč už pre

prejsť na článok

Raytracing podstata a pipeline

Raytracing, v slovenčine #8216;metóda sledovania lúča, je veľmi efektívny a najpoužívanejší algoritmus pre rendering scén v počítačovej grafike. Jeho princíp je jasný už z jeho názvu. Pri raytracingu vieme následne okrem farby rátať aj odlesky, tiene, pri

prejsť na článok

Raytracing svetelné zdroje

Doteraz sme sa zaoberali lúčmi a ich lietaním po scéne. Spomínali sme veľakrát aj svetelný zdroj alebo tiene, avšak teraz sa pozrieme bližšie na tieto svetelné zdroje. Svetelný zdroj (light source) je 6-rozmerná funkcia, nazývame ju aj iluminačná funkcia

prejsť na článok

Raytracing lokálne osvetľovacie modely

Rendering equation (renderovacia rovnica) Predstavme si lokálnu situáciu osvetľovania všeobecne. V každom bode scény X=(x,y,z) dochádza k istým zmenám osvetlenia. Tento bod môže nejaké svetlo sám vyžarovať do rôznych smerov, a takisto do tohto bodu X môže

prejsť na článok

Rozlúčka s letom

Dnešné chladné ráno mi pripomenulo, že teplé letné dni pomaličky odchádzajú… Prišla ku mne nostalgická myšlienka rozlúčky s letom. Nebojovala som s ňou prijala som ju a zatúžila sa na chvíľku zastaviť a kratúčko bilancovať letné obdobie… Leto bolo si pln

prejsť na článok