Raytracing, v slovenčine #8216;metóda sledovania lúča, je veľmi efektívny a najpoužívanejší algoritmus pre rendering scén v počítačovej grafike. Jeho princíp je jasný už z jeho názvu. Pri raytracingu vieme následne okrem farby rátať aj odlesky, tiene, priesvitnosť a rôzne iné artefakty, ktorými náš vyrenderovaný obrázok priblížime realite. Pri renderovaní budeme musieť poznať nasledovné: plochy ... Zdroj
Rekurzívny raytracing Priesečník lúča s objektom nadobúda určitú farbu na základe vlastností daného povrchu alebo uhla pohľadu kamery a uhla dopadu lúča. K výslednej farbe prispieva aj osvetlenie alebo prenos farby z iného objektu, z ktorého sa lúč už pre
prejsť na článokPokiaľ sa pozrieš na ponuku v našom e-shope, pravdepodobne ti neujde, že hneď niekoľko našich produktov sa pýši vlčími motívmi. The post Význam vlka v severskej kultúre: S čím sa spája a čo je jeho podstata? appeared first on somviking.sk.
prejsť na článokAlopecia areata je autoimunitné kožné ochorenie, ktoré postihuje okolo štyri milióny Európanov všetkých vekových kategórií. Aká je diagnostika a liečba? The post Alopecia areata: Ako s ňou bojovať? Podstata ochorenia a príbeh appeared first on nanogen.sk.
prejsť na článokV raytracingu potrebujeme riešiť problém prieniku lúča s objektami. Objekty v scéne máme popísané parametrickými rovnicami, prípadne súradnicami bodov jednotlivých trojuholníkov daného komplexného objektu. Lúč bude mať parametrickú rovnicu v nasledovnom t
prejsť na článokDoteraz sme sa zaoberali lúčmi a ich lietaním po scéne. Spomínali sme veľakrát aj svetelný zdroj alebo tiene, avšak teraz sa pozrieme bližšie na tieto svetelné zdroje. Svetelný zdroj (light source) je 6-rozmerná funkcia, nazývame ju aj iluminačná funkcia
prejsť na článok