Doteraz sme sa zaoberali lúčmi a ich lietaním po scéne. Spomínali sme veľakrát aj svetelný zdroj alebo tiene, avšak teraz sa pozrieme bližšie na tieto svetelné zdroje. Svetelný zdroj (light source) je 6-rozmerná funkcia, nazývame ju aj iluminačná funkcia I=(x,y,z,R,P,l), kde x,y,z sú súradnice pozície svetelného zdroja, R,P určujú jeho smer (sférické súradnice, uhly) a... Zdroj
Rekurzívny raytracing Priesečník lúča s objektom nadobúda určitú farbu na základe vlastností daného povrchu alebo uhla pohľadu kamery a uhla dopadu lúča. K výslednej farbe prispieva aj osvetlenie alebo prenos farby z iného objektu, z ktorého sa lúč už pre
prejsť na článokRaytracing, v slovenčine #8216;metóda sledovania lúča, je veľmi efektívny a najpoužívanejší algoritmus pre rendering scén v počítačovej grafike. Jeho princíp je jasný už z jeho názvu. Pri raytracingu vieme následne okrem farby rátať aj odlesky, tiene, pri
prejsť na článokV raytracingu potrebujeme riešiť problém prieniku lúča s objektami. Objekty v scéne máme popísané parametrickými rovnicami, prípadne súradnicami bodov jednotlivých trojuholníkov daného komplexného objektu. Lúč bude mať parametrickú rovnicu v nasledovnom t
prejsť na článokRendering equation (renderovacia rovnica) Predstavme si lokálnu situáciu osvetľovania všeobecne. V každom bode scény X=(x,y,z) dochádza k istým zmenám osvetlenia. Tento bod môže nejaké svetlo sám vyžarovať do rôznych smerov, a takisto do tohto bodu X môže
prejsť na článokV súčasnosti sú už drony dostupné aj bežnej verejnosti. Vďaka cenovej dostupnosti si môže vybrať vhodný dron takmer každý, kto má oň záujem. Lietanie s nimi si tak môžu užiť veľkí aj malí, ženy aj muži, . ktokoľvek. Či už chcete s dronom len lietať alebo
prejsť na článok