Metodika: MAT 5. roč. ZŠ Geometria na vlastnom tele a v prírode

Znázorníme kolmosť a rovnobežnosť ľudského tela pomocou prírodných materiálov. TÉMA: kolmice a rovnobežky CIEĽ:  Pochopiť pojmy kolmica a rovnobežka pomocou vlastného tela a okolitých prírodnín. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: prírodniny POPIS: Preopakujeme si pojmy kolmica a rovnobežka. Každý žiak znázorní svojimi rukami kolmicu. Každý žiak znázorní svojimi nohami kolmicu. Každý žiak znázorní akoukoľvek časťou svojho tela kolmicu, pričom nemôže použiť ani ruky, ani nohy (použije napríklad ukazovák a palec, krk a rameno…). Žiaci vytvoria dvojice a spolu zobrazia kolmicu tak, aby boli obaja zapojení. Body 2 až 5 zopakujeme s obmenou na rovnobežky. Vytvorené dvojice žiakov spojíme do štvoríc, ich úlohou bude nájsť v okolitom priestore kolmice a rovnobežky. Záver venujeme prezentáciám a kontrole skupinových prác. VARIÁCIE Žiaci rysujú kolmice a rovnobežky pomocou prírodnín (napr. šípok, malín atď.). Žiaci skladajú paličky podľa pokynov, pričom využívajú znalosti o kolmici a rovnobežnosti (piškvorky).  Autorky: Daria Lubiková, Dana Fajerová, ZŠ Kanianka Metodický list v PDF na stiahnutie: MAT Geometria na vlastnom tele The post Metodika: MAT 5. roč. ZŠ Geometria na vlastnom tele a v prírode appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: MAT 5. ročník ZŠ − 1. ročník SŠ Pomerajme sa

Objavujme zlatý rez ukrytý v prírode okolo nás. TÉMA: pomer, kvadratická rovnica, zlatý rez CIEĽ: Precvičiť meranie dĺžok a prevod jednotiek, zopakovať percentá. VEK: 5. ročník ZŠ − 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: mer

prejsť na článok

Metodika: VV 2. − 5. ročník ZŠ, Sprejovanie v prírode

Oboznámime sa s pravekými metódami maľovania a vyskúšame si to aj vlastnoručne TÉMA: miešanie farieb a určovanie tvarov CIEĽ: Zistiť, ako zo základných farieb vytvoriť sekundárne. Naučiť sa vnímať rôznorodosť tvarov v prírode. Spoznať, ako sa vytvárali fa

prejsť na článok

Metodika: FYZ 7.- 8. roč. ZŠ Padák

Overte si princíp fungovania padáku v prírode. TÉMA: odporová sila CIEĽ: Vytvoriť padák z prírodného materiálu.  VEK: 7.-8. ročník ZŠ  DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar, leto, jeseň POMÔCKY: písmená, z ktorých vyskladáme meno Štefan Banič, prírod

prejsť na článok

Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ Ako zapáliť oheň bez zápaliek ?

Demonštrujeme silu slnka a s jeho pomocou založíme oheň. TÉMA: šošovky a ich využitie CIEĽ: Naučiť sa založiť v prírode oheň pomocou šošoviek. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. roč. ZŠ Činnosť vody

Vyskúšajme si vytvoriť model vodného toku a zistiť aký vplyv na neho majú prekážky, vegetácia alebo sklon. TÉMA: transport, rozrušovanie, erózia CIEĽ:Uvedomiť si funkciu vegetácie pri zadržiavaní vody v krajine. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút R

prejsť na článok