Prečo sú #hashtagy dobrý sluha, ale zlý pán? Objavte tipy na ich efektívne využívanie. Zamýšľate sa pri tvorbe contentu na svojich sociálnych sieťach nad tým, aké hashtagy používate? Robíte to intuitívne alebo sa riadite manuálom? Prezradíme vám, prečo je najlepšia kombinácia oboch spôsobov a prečo sú vlastne hashtagy hotovou online alchýmiou. Prvýkrát bol znak mriežky použitý ako hashtag v roku 2007 na sociálnej sieti Twitter technologickým vývojárom Chrisom Messinom v samostatnom tweete, ktorý sa stal virálnym. Svojich sledovateľov sa pýtal, čo si myslia o využití tohto symbolu na zoskupovanie jednotlivých príspevkov do tematických okruhov. Keď Messina prvýkrát použil mriežku a označil ju ako hashtag na Twitteri, jeho počin nebol ocenený medzi používateľmi internetu ani odborníkmi. Predpokladali, že bude len dočasným trendom a nemá veľký potenciál. Vtedy ešte netušili, ako veľmi sa mýlili. Máte už svoj vlastný #hashtag? Dnes prakticky na dennej báze vznikajú desiatky až stovky hashtagov a stal sa z nich vynikajúci marketingový nástroj na budovanie značky a biznisu ako takého. Ich výhody značne prevyšujú nevýhody a tešia sa čoraz väčšej popularite. Na to, aby priniesli vášmu biznisu rast, je potrebné sa pri ich používaní sústrediť na niekoľko najdôležitejších bodov. Na prvom mieste stojí relevantnosť, teda výber hashtagov, ktoré priamo súvisia s vaším obsahom a majú potenciál zaujať cieľovú skupinu. Máte už svoj vlastný hashtag? Medzi populárne kroky, ktoré vám môžu pomôcť pri budovaní brandu, je vytvorenie vlastného hashtagu. V tomto prípade nemyslíme len hashtag, čo bude priamo kopírovať meno vašej firmy alebo spoločnosti, aj keď aj jeho využívanie má svoje výhody. Trendom je využitie hashtagov so sloganom firmy alebo krátkym heslom, ktoré výstižne prezentuje vašu činnosť a pôsobí atraktívne (napríklad letecká spoločnosť Austrian Airlines využíva hashtag #flylikeAustrian). Hashtag je dobré prezentovať svojmu publiku, pripnúť ho vo svojom BIO popise, využívať ho v stories a pri každom poste vo feede. Používatelia Instagramu môžu dať hashtagu priamy follow, obsah, ktorý tento hashtag použije, sa im teda zobrazí na nástenke rovnako, ako keby sledovali samotný profil. Ak budete mať šťastie, váš brandový hashtag budú pri zdieľaní fotografií a recenzií používať aj vaši zákazníci a sledovatelia. Pekne tak obohatia váš obsah na sociálnych sieťach reálnym contentom a iným uhlom pohľadu. Pri vytváraní svojho hashtagu (ale aj pri používaní iných priamo v popise), myslite aj na jazyk. Ak nie je váš brand (alebo profil) výlučne orientovaný na Slovensko, zvážte pre lepší dosah ich anglickú verziu. Zapíšte si zopár rád a upravte ich podľa seba Manuál pre používanie hashtagov na rok 2022 stanovil ich ideálny počet na 11 (nezabúdajte na relevantnosť). Výskum však ukázal, že priemer hashtagov používaných na svete je len 1–3. Ak ich však použijete až do 30 (a okolo 10 v stories), aj tak môžete urobiť svojej značke dobrú službu. Ako to? Pri hashtagoch nie je ich počet na prvom mieste. Oveľa dôležitejšia je obsahová relevantnosť pre publikum. Na začiatku bude zrejme potrebné urobiť zopár testovacích postov a potom venovať čas štatistikám, aby ste zistili, aké množstvo a druh hashtagov funguje pre váš profil najlepšie. Dôležité je aj ich umiestnenie. Ak máte textovo kratšie posty, neprekáža vám umiestnenie ani v samotnom popise. Niektorým tvorcom contentu však nevyhovujú hashtagy z estetického hľadiska a hľadajú riešenie, ako ich umiestniť mimo popisu vo feede. Je to jednoduché – uverejnite post bez hashtagov a napíšte ich všetky do komentárovej sekcie. Nebude ich vidno priamo v popise, no vyhľadávací algoritmus ich zaznamená. Podobne si môžete poradiť aj s umiestňovaním hashtagov v stories. Je ľahké ich opatrne prekryť inou fotografiou, anketou alebo GIF-om tak, aby sa tam nachádzali, no boli pre oko bežného používateľa neviditeľné. Neexistuje na to žiadne písané pravidlo okrem toho, že hashtagy používať treba. Možno ste si všimli, že Facebook využívanie hashtagov nepodporuje do takej miery ako Instagram a Twitter. Zaregistrovali to aj používatelia, ktorí ich v priestore Facebooku (Meta) úplne minimalizovali. Prečo je to tak a kedy je vhodné ich využiť aj tu? Dalo by sa povedať, že samotný Facebook nie je hashtag-friendly. Jeho používatelia si nikdy nezvykli na vyhľadávanie príspevkov pomocou tohto malého zázračného nástroja, preto je využívanie mriežky a chytľavých slovných hesiel zbytočné. Niekedy dokonca pôsobí negatívne (v prípade, že to s hashtagmi preženiete a pôsobíte príliš reklamným dojmom). Hashtagy neublížia v prípade dlhších postov na Facebooku, práve naopak. Vďaka tomu, že sa automaticky podfarbia bledomodrou farbou, dokážu pekne vizuálne predeliť text a urobiť ho atraktívnejším. Inšpirácia – kde ju načerpať? Ak už nejakú dobu tvoríte content na sociálne siete, určite ste sa stretli s akýmsi blokom, keď ste nevedeli, aké hashtagy k svojmu príspevku použiť. Alebo ste to aj vedeli, ale ukázalo sa to ako nesprávna a nerelevantná voľba, ktorá vám skôr uškodila než pomohla. Aké hashtagy sú teda vhodné pre váš biznis a kde ich hľadať? Existuje niekoľko miest, kde môžete nájsť inšpiráciu na zaujímavé hashtagy. V prvom rade si určite, čo chcete svojím obsahom dosiahnuť a premyslite si niekoľko slov, ktoré budete používať pravidelne. Musia priamo súvisieť s contentom a myšlienkovým smerovaním vašej spoločnosti. Odporúčame si pozrieť aj profily/spoločnosti s podobným zameraním a vybrať z ponúkaného (a takmer nekonečného množstva) hashtagov tie, ktoré vo vás najviac zarezonujú. Inšpiráciu môžete načerpať aj v kalendári. Stačí si pravidelne pozrieť medzinárodné a špeciálne dni, udalosti a dátumy, ktoré sa v ňom nachádzajú a opäť prepnúť do módu sociálnych sietí. Ako to? Vďaka hashtagom ľahko nájdete príspevky iných používateľov, ktoré vytvorili napríklad pri príležitosti Vianoc, LGBTQ+ mesiaca či Dňa detí. Čím viac takéhoto obsahu si prezriete, tým existuje väčšia pravdepodobnosť, že vás „kopne múza“ a dokážete vytvoriť niečo podobne atraktívne, len prispôsobené vášmu smerovaniu. A navyše objavíte desiatky nových hashtagov, ktoré si môžete upraviť podľa seba a obohatiť nimi svoj profil. Nebojte sa experimentovať, skúšať rôzny počet, druh a jazyk hashtagov, pokiaľ neobjavíte algoritmus najlepšie fungujúci pre vás. Zapájajte sa do svetových kampaní, brainstormujte, pripravujte kvalitný a obohacujúci content, angažujte svojich sledovateľov, pripomínajte im dátumy, staňte sa miestom, kde budú inšpiráciu hľadať menšie profily. Keď sa užitočný tool premení na nepriateľa Ako sme spomenuli hneď v nadpise, hashtagy nemusia byť len dobrým spoločníkom vášho biznisu. Hashtagy nikto reálne nevlastní, ich používanie doteraz nebolo ošetrené zákonom o duševnom vlastníctve, a preto je veľmi jednoduché ich zneužiť proti vám. Možno si poviete, aj zlá reklama je reklama, v tomto prípade je však opak pravdou. K zneužitiu hashtagu prišlo napríklad v prípade známej fast foodovej spoločnosti McDonalds. Nespokojní zákazníci rozšírili na Instagram #McDStories. Spoločnosť musela bojovať s veľmi virálnym hashtagom, ku ktorému používatelia pridávali svoje negatívne skúsenosti s kvalitou, nepríjemnými zamestnancami či dokonca otravou z ich reštauračného jedla. Ďalším prípadom negatívneho dopadu hashtagov je ich neadekvátne používanie. Ich nadmerné množstvo alebo nesprávny výber môžu spôsobiť, že sa algoritmus sociálnych sietí obráti proti vám a váš príspevok bude mať oveľa menší dosah, ako ste pôvodne predpokladali. Toto môže nastať napríklad v prípade používania všeobecne zakázaných hashtagov alebo vtedy, ak sa rozhodnete pre hashtagy priamo navádzajúce na sledovanie (napríklad hashtag #followme). Vedeli ste, že…? …najviac používaný hashtag na svete je #love? V tesnom závese za ním je #instagood a top trojku uzatvára #fashion. Do prvej desiatky sa v roku 2022 dostali aj #photooftheday, #beautiful, #art, #photography, #happy, #picoftheday a #cute. …mnohí ľudia nesprávne referujú na znak # ako na hashtag? V skutočnosti je mriežka nazývaná len hash, hashtag sa z nej stane až vtedy, keď k nej pridáme konkrétne slovo. …by sa # mala v skutočnosti volať octothorpetag? Tak tento znak nazvali pracovníci technologickej firmy AT&T, ktorí vyrobili prvý tlačidlový telefón s 12 tlačidlami. Okrem čísel 0 – 9 potrebovali vyplniť posledné dva priestory, ktoré označili znakmi # a *. Nemali pre ne konkrétne využitie, na to prišli až neskôr. …hashtag je významným pomocníkom online aktivizmu? Ide o hashtagy stručne a výstižne označujúce prípady, v ktorých došlo k porušeniu ľudských práv alebo o slovné spojenia, ktoré majú ľudí vyzývať k pozitívnej zmene. Takýchto hnutí bolo hneď niekoľko a v priebehu posledného desaťročia sa stávali čoraz viac masívnymi. Zastupovali ženské práva, práva skupiny LGBTQ+ ľudí, bojovali proti diskriminácii, klimatickej zmene, zvyšovali povedomie o nepriaznivej politickej či náboženskej situácii alebo upozorňovali na šírenie hoaxov a nepravdivo skreslených informácií (napríklad hashtagy #metoo, #lovewins, #fridaysforfuture, #blacklivesmatters, #prayforparis a pod.). Článok sme napísali v spolupráci s Ecommerce Bridge Slovensko. Zaujala vás téma influencer marketing a chceli by ste o nej vedieť viac? Kontaktujte nás pre konzultáciu zadarmo. Kontaktujte nás The post Prečo sú #hashtagy dobrý sluha, ale zlý pán? Objavte tipy na ich efektívne využívanie. appeared first on bragama.sk.
Jedným z ľudských zmyslov je čuch. Pomocou vôní môžeme spoznať druhého človeka rovnako ako pomocou gestikulácie, dotykmi alebo pohľadom. Na vašej vôni si dajte záležať. Vône v podobe parfémov na ľudí silno pôsobia, ovplyvnia emócie, správanie i spomienky.
prejsť na článokV posledných rokoch zažívame veľký rozmach digitálneho marketingu. Internet a sociálne siete využíva väčšina z nás každý deň a to je obrovská príležitosť aj pre vašu značku. Zároveň s tým však prichádza aj veľký pretlak obsahu a informácií. Ako sa zvidite
prejsť na článokPrečo novinári potrebujú odborníkov na rôzne sektory Je to jeden z problémov, s ktorým denne bojujú nielen slovenskí novinári. Nájsť skutočného odborníka, ktorý vie zaujímavo a trefne komentovať aktuálne dianie v ekonomike či biznise je totiž niekedy nad
prejsť na článokNatívne reklamné články verzus klasické PR články. Aký je v nich rozdiel? Zásadný. Kým PR článok čitateľ spravidla okamžite „odhalí“ a zistí, že ide o reklamu, natívne články sú omnoho „nenápadnejšie“. Sú prirodzené, dobre sa čítajú, zapadajú do konceptu
prejsť na článokKľúčové slovo je akýkoľvek hľadaný výraz zadaný do vyhľadávača, ktorý má priradenú stránku s výsledkami, kde sú uvedené webové stránky s obsahom zodpovedajúcim zadanému kľúčovému slovu alebo výrazu. Na to, aby ste mohli použiť vhodné kľúčové slová pre svo
prejsť na článok